• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403030603731
  • خبرنگار : 50536

استاد حوزه و دانشگاه:

شهید آل هاشم با عموم مردم سلوک صمیمانه داشت

شهید آل هاشم با عموم مردم سلوک صمیمانه داشت

ایسنا/آذربایجان شرقی استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهید آل هاشم با عموم مردم سلوک صمیمانه داشت و این امر باعث شد که سلوک ایشان در این جامعه ماندگار شود.

حجت‌الاسلام مجتبی نظری در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت در سازمان جهاددانشگاهی استان، افزود: امام جمعه شهید تبریز با اقشار مختلف به ویژه قشر پایین جامعه به قدری صمیمی بود که همه‌ی بازاریان و اقشار از اینکه دیگر او را در این شهر ندارند ناراحت شده و قلبشان گرفته‌ است.

وی به خاطره‌ای از لحظات پایانی عمر شهید آیت الله آل هاشم که در نزد ایشان حضور داشته اشاره کرد و افزود: آخرین نماز جمعه را خوانده و به بیت آمد، با نشان دادن نامه‌ای گفت که سخنران اول مجلس خبرگان چند روز دیگر من هستم، در حالی که نشسته بود یک نفر گفت حاج آقا امروز برای نماز جمعه کسی که در صف اول می‌نشست و هر هفته پسرش او را مشایعت می‌کرد امروز پسرش مریض بوده و با فرد دیگری آمده بود. این مسئله شاید در ذهن همه‌ی ما سوژه نبوده و بگوییم به ما ربطی ندارد ولی ایشان گوشی را برداشتند و طی تماسی جویای احوال پسر آن پیرمرد شدند، چیزی که برای ما دغدغه نبود اما برای سید شریف مسئله مهمی بود.

وی به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: «احمد بن ابی نصر به نزد امام صادق آمد و گفت چرا همیشه نام سلمان فارسی از زبانت نمی‌افتاد؟ امام با تذکری به وی گفت او را سلمان فارسی خطاب نکن بلکه سلمان محمدی عنوان کن.» چه خوب است که در جامعه‌ی امروزی نیز هویت را به دین و اهل بیت عصمت و طهارت گره بزنیم.

نظری، به سه ویژگی سلمان فارسی به نقل از امام صادق(ع) اشاره کرد و افزود: وی شاخص‌های امیرالمومنین را از خواسته‌ی خود جلوتر می‌دانست، محبت فقرا در قلب سلمان جا باز کرده بود و دوست داشتن عالمان از ویژگی‌های او بود.

وی گفت: متاسفانه در دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه کسی که نویسنده چندین کتاب بوده و در کشورهای خارجی تحصیل کرده، عالم شناخته شده در حالی که در فرهنگ دینی ما به کسی که قلبش پر از علم و ایمان است عالم می گویند.

بر اساس این گزارش، طی آیینی با حضور اعضای سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، یاد و خاطره شهدای خدمت گرامی داشته شد و از خبرنگاران و عکاسان ایسنا و ایکنای استان که در جریان سانحه بالگرد ریاست جمهوری و به تصویر کشیدن شکوه حماسه مردم در تشییع پیکر شهدا جهادگونه تلاش کردند، تجلیل به عمل آمد.

شهید آل هاشم با عموم مردم سلوک صمیمانه داشت


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha