• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403030603746
  • خبرنگار : 71628

لاوروف: غرب در اوکراین درمانده شده است

لاوروف: غرب در اوکراین درمانده شده است

وزیر امور خارجه روسیه مطرح شدن بحث اجازه دادن به اوکراین برای استفاده از تسلیحات کشورهای ناتو علیه اهدافی در خاک روسیه را نشان‌دهنده «درماندگی» غرب و پی بردن آن‌ها به این موضوع دانست که به اهداف خود در این جنگ دست نخواهند یافت.

به گزارش ایسنا، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (یکشنبه) گفت بحث‌های مطرح‌شده در غرب درباره اجازه دادن به کی‌یف برای حمله با تسلیحات آمریکایی به روسیه، منعکس‌کننده درماندگی و پی بردن آن‌ها به این است که از طریق «روش‌های مستقیم معمول» به اهدافشان نخواهند رسید.

 لاوروف گفت: برداشت من این است که این صحبت‌ها منعکس‌کننده نوعی درماندگی و پی بردن به این است که با روش‌های مستقیم معمول که حتی در زمان خصومت‌ها نیز در قوانین بین‌المللی اعمال می‌شود، به هدفشان نخواهند رسید. آن‌ها در حال تقلا هستند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر امور خارجه روسیه افزود که روسیه به غرب نشان داده است که تلاش‌ها برای استفاده از اوکراین به عنوان تهدیدی علیه امنیت روسیه و به عنوان ابزاری برای از بین بردن همه چیز در سرزمین‌های تاریخی روسیه را تحمل نخواهد کرد.

به گفته او، پس از آن، کشورهای غربی شروع به تصمیم‌گیری کردند، از جمله درباره تامین تسلیحات برای کی‌یف.

اظهارات لاوروف در پی آن مطرح می‌شود که اخیرا «گابریلیوس لندسبرگیس» وزیر امور خارجه لیتوانی گفته بود، اوکراین باید اجازه استفاده از تسلیحات عرضه‌شده به کی‌یف برای حمله علیه خاک روسیه را داشته باشد. برخی از کشورها اما مخالفتشان را با این اظهارات اعلام کردند.

افزون بر این «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه نیز گفته بود که احتمال اعزام نظامیان فرانسوی برای کمک به اوکراین در جنگ با روسیه را رد نمی‌کند. اما از طرفی «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا گفته است که این کشور نمی‌خواهد کی‌یف به اهدافی در خاک روسیه حمله کند و واشنگتن برنامه‌ای برای اعزام مستشاران نظامی به اوکراین ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha