• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403030603802
  • خبرنگار : 71974

راهیابی گروه «مرصاد» با گزاره «داشتن روابط اقتصادی مناسب با اروپا» به دور دوم مناظرات دانشجویی

راهیابی گروه «مرصاد» با گزاره «داشتن روابط اقتصادی مناسب با اروپا» به دور دوم مناظرات دانشجویی

در یکی از مناظرات دانشجویی در دوازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران که در دانشگاه علم و فرهنگ با گزاره موضوع «بدون داشتن روابط اقتصادی مناسب با اتحادیه اروپا ایران نمی‌تواند قدرت اقتصادی خود را احیا کند» برگزار شد و گروه «مرصاد» از کرمان با کسب آرای داوران به عنوان تیم برتر موفق شد به دور دوم این مسابقات راه پیدا کند.

به گزارش ایسنا، در نخستین روز از مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، تیم‌های «مرصاد» از کرمان و «شهید مفتح» از مازندران، رأس ساعت ۹:۳۰ در سالن شهید مهدی فلاحت‌پور دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی مناظره خود را درباره گزاره «بدون داشتن روابط اقتصادی مناسب با اتحادیه اروپا ایران نمی‌تواند قدرت اقتصادی خود را احیا کند» آغاز کردند.

تیم «مرصاد» در موضع موافق با گزاره با بیان اینکه ارتباط با اروپا باعث استفاده از ظرفیت‌های مختلف این اتحادیه می‌شود، استدلال خود را به این شرح بیان کرد: اتحادیه اروپا دارای ظرفیت‌های زیادی است و دومین اقتصاد بزرگ جهانی بعد از ایالت متحده آمریکاست. ارتباط با اتحادیه اروپا منجر به توسعه زیرساخت‌ انرژی‌های پاک شده و نگاه ویژه به اتحادیه اروپا به همراه ارتباط متوازن با جهان منجر به احیای قدرت اقتصادی ایران خواهد شد.

اگر قدرت اقتصادی ایران فعال شود، وابستگی به خام فروشی نفت کاهش پیدا خواهد کرد. در صورت ایجاد تنوع در شرکای تجاری ایران از جمله اتحادیه اروپا نیز قدرت اقتصادی ایران احیا خواهد شد. اثبات شی هم نفی ما عدا نمی‌کند بدین معنی که ارتباط با اتحادیه اروپا به معنی نداشتن رابطه با سایر کشورها نیست و تیم «شهید مفتح» نیز در موضع مخالف با گزاره به عدم دسترسی به بازارهای کلیدی اتحادیه اروپا علی رغم مبادلات تجاری قابل توجه، وابستگی اقتصادی و سیاسی-امنیتی اتحادیه اروپا به ایالات متحده و واردات کالاهایی از اتحادیه اروپا که مشابه صادراتی در داخل دارد اشاره داشت.

گفتنی است، در پایان این رقابت تیم «مرصاد» از کرمان، به مرحله دوم مسابقات که ۷ خرداد ماه برگزار می‌شود، راه پیدا کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha