• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403030603807
  • منبع : نمایندگی سمنان

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان خبر داد

نکوداشت شهدای خدمت در مدینه منوره

نکوداشت شهدای خدمت در مدینه منوره

ایسنا/سمنان مدیرکل حج و زیارت استان سمنان از نکوداشت شهدای خدمت توسط حجاج و زوار این استان در مدینه منوره خبر داد و گفت: خوشبختانه همه حجاج اعزامی از این استان در سلامت کامل هستند.

قدرت الله چتری مدیرکل حج و زیارت استان سمنان ۶ خردادماه از مکه مکرمه در ارتباط مجازی با خبرنگاران استان سمنان اظهار کرد: همه زائران استان سمنان در سلامت کامل و در وضعیت بسیار مطلوبی در مکه مکرمه و مدینه منوره به سرمی برند و طبق برنامه، اعزام تمام کاروان های استان در حال انجام است و مشکلی از این بابت خوشبختانه دیده نمی شود.
 
وی با بیان اینکه کاروان های حجاج استان سمنان در وضعیت خوبی به سر برده و اعمال حج خود را انجام می دهند، ادامه داد: زائران استان بعد از پنج روز در مدینه منوره و زیارت مرقد مطهر رسول الله(ص) و ائمه بقیع، راهی مکه مکرمه و سرزمین وحی شده اند و همه مقدمات برای حضور زائران در سرزمین وحی آماده شده و خادمان چشم انتظار حضور دیگر کاروان ها هستند. 
مدیرکل حج و زیارت استان سمنان همچنین گفت: همه اقدامات طبق برنامه ریزی برای زائران انجام شده و مدیران و خادمان کاروان های زیارتی تمام تلاش خود را صورت داده تا برنامه های اسکان، اطعام، برنامه های زیارتی و فرهنگی کاروان ها با رضایت حداکثری حجاج همراه باشد.

وی تاکید کرد:طبق برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت زائران بعد از محرم شدن در مسجد شجره با قطار برقی عازم مکه مکرمه می شوند. 

چتری با اشاره به شهادت رئیس جمهور و جمعی از خادمان خدمت گفت: به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی و خادمان ملت در حادثه بالگرد، مراسم معنوی خوبی با حضور زائران استان سمنان در مکه مکرمه و مدینه منوره و با حضور مسئولان کشوری برگزار شد.

وی اضافه کرد: همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز با حضور در جمع حجاج استان سمنان در مراسمی که برای نکوداشت مقام شهدای خدمت برگزار شد، حضور یافت.
وی با اشاره به اعزام چند کاروان این استان به عتبات عالیات اظهار کرد: از شهرهای زیارتی و عتبات عالیات هم خبر می رسد که زائران استان مراسم خوبی را در بین الحرمین برای شهیدان خدمت برگزار کرده اند. همچنین شب گذشته مراسم با شکوهی با حضور زائران استان سمنان در بین الحرمین برای گرامیداشت یاد شهید رئیسی، شهید امیر عبداللهیان، شهید آل هاشم و دیگر شهدای خدمت، برگزار شد. 

مدیرکل حج و زیارت استان از توزیع یک هزار بسته فرهنگی و اطعام بین زائران و مجاوران حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام از سوی کاروان های این استان خبر داد و گفت: تلاش می شود تا پایان فریضه حج، برنامه های متعددی برای کاروان های استان سمنان در مکه و مدینه برگزار شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha