• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403030603828
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی ۶ خرداد؛ زمانبندی انتخابات ۸تیر/انتخابات فراکسیون اکثریت مجلس دوازدهم

اخبار سیاسی ۶ خرداد؛ زمانبندی انتخابات ۸تیر/انتخابات فراکسیون اکثریت مجلس دوازدهم

«بزرگداشت رئیس‌جمهور و همراهانش»،‌ «انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم»،‌ «آغاز به کار مجلس دوازدهم» و ... از موضوعات مهم خبری ششم خرداد ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، کلیات برنامه زمان بندی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطابق با اصل ۱۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از سوی وزارت کشور اعلام شد.

در همین راستا، سران قوا در آخرین نشست خود بر اساس نظر شورای نگهبان مقرر کردند برای تسهیل روند اجرای انتخابات و جلوگیری از ایجاد زحمت اضافه برای داوطلبان، افراد واجد شرایط ثبت‌نام، ابتدا مدارک خود را بر روی سامانه‌ای که وزارت کشور طراحی کرده بارگذاری کنند، تا فقط افرادی که واجد شرایط می‌باشند، برای ثبت‌نام به شکل حضوری به وزارت کشور مراجعه کنند.

اما ظهر امروز رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور با اعلام این خبر که ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری حضوری است، توضیح داد: سامانه ستاد انتخابات کشور برای ثبت‌نام الکترونیکی داوطلبان آماده است، اما با توجه به اینکه قانون انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گوید که ثبت‌نام‌ها باید حضوری باشد، به این نتیجه رسیدیم که داوطلبان نیازی به ثبت‌نام اینترنتی ندارند.

سخنگوی شورای نگهبان هم در توضیحات تکمیلی اعلام کرد: تمام مراحل ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات چهاردهیمن دوره ریاست جمهوری به صورت حضوری انجام می‌شود.

هادی طحان نظیف افزود: جمع‌بندی همکاران وزارت کشور این بود که با توجه به اینکه ثبت نام بصورت حضوری است، دریافت مدارک هم بصورت حضوری باشد و با توجه به زمان کمی هم که تا آغاز ثبت‌نام باقی مانده است، محدودیتی برای داوطلبان ایجاد نکنیم.

****

صبح امروز اولین جلسه مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم تشکیل شد و انتخابات برای تعیین هیات رئیسه موقت فراکسیون برگزار شد.

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی  و حجت الاسلام سیدمحمود نبویان کاندیدای ریاست موقت فراکسیون شدند که غضنفرآبادی با کسب حداکثر آرا، رئیس موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم شد.

همچنین محمدصالح جوکار و مالک شریعتی به عنوان نواب رئیس موقت و فرشاد ابراهیم‌پور به عنوان خزانه‌دار و احد آزادی‌خواه به عنوان سخنگوی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم انتخاب شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری منتخب مردم قم در دوازدهمین دوره مجلس هم برای تصاحب صندلی ریاست مجلس اعلام کاندیداتوری کرد.

این نامزد ریاست مجلس شورای اسلامی در نشست شورای وحدت اصولگرایان با منتخبان مجلس دوازدهم گفت: نیاز به تغییر در مجلس غیرقابل اجتناب است تا مجلسی کارامدتر از گذشته شکل گیرد و برای دولت ریل‌گذاری و ریل‌های گذشته را نیز ترمیم کند.

در همین نشست منوچهر متکی منتخب تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد بانوانی که به مجلس آمده‌اند به دلیل فقدان سیستم حزبی در کشور به اندازه جمعیت آنان در جامعه نیست اما باید از ظرفیت‌شان برای ریاست کمیسیون‌ها استفاده کرد.

****

صبح امروز مراسم گرمیداشت شهدای خدمت با حضور فرماندهان ارشد و خانواده شهدای خدمت در ستاد ارتش برگزار شد که اخبار مرتبط با این مراسم را می توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.

موظفیم راه شهدا را ادامه دهیم

ملت بزرگ ایران با وجود ولایت از حوادث انقلاب عبور می کند

نیروهای مسلح کشور تحت فرماندهی مقام معظم رهبری تکیه گاه ملت اسلامند

روزنه‌های خوبی گشوده شده است

روابط‌ عمومی مجلس شورای اسلامی هم با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کردکه مراسم بزرگداشت رئیس جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، به صورت مشترک از سوی هیأت دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه عصر امروز در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار می‌شود.

در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت  که به میزبانی قوای سه‌گانه برگزار شد، از آحاد مردم مؤمن و قدرشناس کشورمان برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل آمده است.

برخی اخبار مرتبط با این مراسم را نیز می توانید در لینک های زیر بخوانید.

در زمان ریاست‌جمهوری آیت‌الله رئیسی تراز مدیریت کلان در جمهوری اسلامی بالا رفت

شهید رئیسی شنیدن نظر مخالف را موجب پختگی کارها می‌دانست

وحدت نگاه به دیپلماسی و میدان در زمان ریاست‌جمهوری شهید رئیسی محقق شد

هرکسی بعد از شهید رئیسی بیاید باید راه او را ادامه دهد

امروز همچنین بخش ویژه‌ی رسانه‌ی KHAMENEI.IR با عنوان «رئیسی عزیز» شامل مجموعه رویدادهای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی و تولیدات اختصاصی درباره شهادت رئیس‌جمهور محترم و مغتنم حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهید سیدابراهیم رئیسی و همراهان گرامی ایشان، آغاز به کار کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha