• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403030603843
  • خبرنگار : 50177

استاندار لرستان:

ایجاد بازارچه صنایع‌دستی و کشاورزی در شهرستان کوهدشت ضروری است

ایجاد بازارچه صنایع‌دستی و کشاورزی در شهرستان کوهدشت ضروری است

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی و کشاورزی در کوهدشت ضروری است.

 ابوطالب شفقت امروز، ۶ خرداد در جلسه شورای اداری کوهدشت که با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان و مدیران شهرستانی در محل فرمانداری این شهرستان، برگزار شد، اظهار کرد: یکی از راهبردهای اقتصاد خانواده این است که باغات و اراضی به کشاورزان غیربومی اجاره داده نشود و خود خانوارها اقدام به باغداری و کشاورزی کنند.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی برای آینده زندگی مردم ضروری است چرا که سبک زندگی تغییر کرده است.

نماینده عالی دولت در لرستان گفت: حجم محصول اناری که در شهرستان کوهدشت تولید شده بیش از سهم مصرف استان بوده و ضرورت دارد این محصول به استان‌های دیگر و خارج از کشور صادر شود.

وی اظهار کرد: ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی و کشاورزی در شهرستان کوهدشت ضروری است.

شفقت در خصوص واحدهای صنعتی تحت تملک بانک‌های کوهدشت نیز گفت: بانک‌هایی که واحدهای صنعتی را تملک کردند باید صنعتگر را حمایت کرده تا به چرخه تولید برگردد.

استاندار لرستان با بیان اینکه فرماندار کوهدشت کارگروه پیشرفت و توسعه شهرستان را تشکیل و در آن نیز برنامه چهارساله در خصوص آب، سد، راه و کسب وکار و تلاش مردم و زیرساخت‌ها نیز دیده شود، افزود: باید در این شهرستان اشتغال ایجاد شود تا شاهد رونق تولید در آن باشیم.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه تمام مصوبات سفر رئیس جمهور در شهرستان باید به سرعت انجام و شبکه‌ راه‌های روستایی اصلاح شود، گفت: کار مطالعاتی سه پل کوهدشت نیز انجام شود.

وی  در ادامه گفت: جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان باید تعریف کشت را انجام دهند و براساس قابلیت منطقه کشت صورت گیرد و مردم را به سمت کشت‌هایی که درآمد دارد سوق داده شوند.

نماینده عالی دولت در لرستان گفت: باید سطح درآمد مردم نسبت به میانگین ۱۴۰۲، ۲۵ درصد افزایش یابد و نرخ اشتغال تک رقمی شود.

وی همچنین با اشاره به ضرورت احداث سد معشوره گفت: با اجرای این طرح جمعیت زیادی در بالا و پایین دست سد از مزایای آن در بخش کشاورزی، گردشگری، شیلات، دریاچه گردشگری، تغییر آب و هوا و تقویت مراتع و دامپروری بهره‌مند می‌شوند.

استاندار لرستان ادامه داد: معشوره از سدهای موثر و جزو مطالبات جدی شهید رئیسی بود که باید هرچه زودتر به نتیجه برسد، بنابراین اجازه نمی‌دهیم به پیشرفت پروژه لطمه وارد شود.

شفقت با تاکید بر اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان باید در اسرع وقت نسبت به دریافت مجوز ماده ۲۳ سد معشوره اقدام کند، افزود: پیگیری‌هایی صورت گرفته و فرد رابط نیز تعیین شده است و باید اسنادی بین وزارت نیرو و برنامه بودجه تبادل شود تا کار به نتیجه برسد.

وی بیان کرد: همچنین مدیریت اجتماعی سد یک مساله جدی است که باید در این راستا کارگروهی با هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با عضویت بنیاد مسکن، حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری، گردشگری، جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، فرمانداران سلسله و دلفان و سایر دستگاه‌های مرتبط هرچه سریعتر در راستای جانمایی جدید روستاهای واقع در دریاچه و پایین دست سد تشکیل شود.

مدیر ارشد لرستان گفت: جمهوری اسلامی ده‌ها سد احداث کرده و در هر سد روستاها و زمین‌های کشاورزی زیر آب می‌رود.

استاندار لرستان با بیان اینکه دهکده گردشگری و کشاورزی نیز باید در بالادست سد تحت مدیریت فرمانداری‌های کوهدشت و سلسله ایجاد شود بر اتمام به موقع دو  پل در واریانت چنار کوهدشت تاکید و اضافه کرد: باید بازار واحدهای کوچک صنعتی و بازارچه کشاورزی و صنایع دستی ثابت در کوهدشت ایجاد و برای زندگی مردم برنامه محوری تدوین شود.

وی گفت: آیت‌الله رئیسی الگوی دولت اسلامی و شیوه جدید مدیریت اسلامی را راه‌اندازی کرد و جمهوری اسلامی را در مسیر دولت اسلامی قرار داد و به همین دلیل جبهه مقاومت مشمول ۲.۵ میلیارد جمعیت و حدود یک سوم جمعیت جهان است که برای رئیس جمهور شهید اعلام عزای عمومی کردند.

شفقت گفت: شهید رئیسی شبکه ارکانی و مردمی را با حلقه‌های میانی بین این ارکان را تشکیل داد که ما باید این روش را تثبیت و استمرار دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha