• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403030603893
  • خبرنگار : 71959

نقش مراکز مشاوره پلیس در پیشگیری از قتل‌ها و جرائم

نقش مراکز مشاوره پلیس در پیشگیری از قتل‌ها و جرائم

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: دفاتر اجتماعی کلانتری‌ها با حضور روانشناسان و مشاوران اجتماعی، می‌تواند نقش مهمی را در پیشگیری از قتل‌های خانوادگی و دیگر جرائم داشته باشد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ علی همه‌خانی با اشاره به نقش مراکز مشاوره و دفاتر اجتماعی کلانتری‌ها در کاهش جرائم خشن گفت: سال‌ها از راه‌اندازی دفاتر اجتماعی کلانتری‌ها و همچنین مراکز مشاوره فراجا در سطح شهرهای مختلف کشور می‌گذرد و کارشناسان مستقر در این مراکز، روزانه به حجم وسیعی از پرونده‌های نزاع و درگیری و اختلافات خانوادگی رسیدگی می‌کنند و تلاش دارند تا با ایجاد مصالحه بین طرفین از حجم پرونده‌های ارجاعی به دادسراها بکاهند.

وی ادامه داد: در این بین داستان پرونده‌های اختلاف خانوادگی که به صورت تماس‌های اعضای خانواده با مرکز فوریت های پلیسی 110 و همچنین مراجعه حضوری افراد نیازمند مشاوره، منجر به تشکیل پرونده در کلانتری و مراکز مشاوره می‌شود، ویژگی‌ها و نتایج خاص خود را دارد. بدون شک برخی از تیترهای خبری در خصوص قتل‌های خانوادگی که در صفحه حوادث روزنامه‌ها نقش می‌بندد موجب شگفتی و تاسف مخاطبان می‌شود، تیترهایی مانند قتل همسر به دلیل غذای شور یا بی نمک که مخاطب را با این سوال روبه‌رو می‌سازد که مگر امکان دارد فردی به این دلیل دست به قتل همسر خود بزند؟! جالب است بدانید که بسیاری از قتل‌های خانوادگی یک شبه و در لحظه اتفاق نمی‌افتد و محصول اختلافاتی است که سال‌ها بین زوجین، حل نشده باقی مانده است و ناگهان مانند مواد مذاب آتشفشانی راهی برای فوران پیدا می‌کند و کانون خانواده را به نابودی کشانده و آینده زوجین و فرزندان را در حرارت نابود کننده خود می‌سوزاند.

همه‌خانی اضافه کرد: بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی یا هزینه‌های بالای خدمات مشاوره در مراکز مشاوره خصوصی، از مراجعه به این مراکز خودداری کرده و انتخاب می‌کنند تا به جای حل مشکلات فردی یا خانوادگی خود، افسرده، مضطرب یا پرخاشگر باشند و یک زندگی زناشویی بی‌کیفیت را ادامه دهند. کارشناسان و مشاورین فراجا که بین افراد متخصص برای حضور در دفاتر اجتماعی کلانتری‌ها و مراکز مشاوره گزینش شده‌اند با شناسایی خانواده‌های نیازمند مداخله روانشناختی در سطح حوزه استحفاظی خود پس از ایجاد مصالحه اولیه بین زوجین یا والدین و فرزندان و تشخیص اولیه مشکل، مراجعین مورد نظر را برای ارائه خدمات مشاوره مستمر و تخصصی و درمان به مراکز مشاوره فراجا ارجاع داده و از عمیق‌تر شدن مشکلات خانواده مذکور جلوگیری به عمل می‌آورند.

به گفته معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گاهی انبوه خشم و نفرت یک فرد، که می‌تواند به سلاحی مرگبار برای آسیب رساندن به خود و خانواده‌اش بدل شود، تنها با یک جلسه مشاوره و تخلیه هیجانی و سپس ادامه گفت‌وگو با مشاور و درمانگر تغییر شکل یافته و فرد را به جای انتقام و رفتارهای آسیب زننده در مسیر درمان یا حل مسئله قرار می‌دهد. دفاتر اجتماعی کلانتری‌ها و مراکز مشاوره مستقر در سرکلانترهای یازده‌گانه تهران بزرگ در یک قدمی محل زندگی شماست. در این مراکز، کارشناسان اداره مشاوره فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در یک فضای کاملا در مانی و به دور از قضاوت و سوگیری، شنونده دردها و زخم های روحی شما هستند.

همه‌خانی افزود:‌ این متخصصان با ارائیه خدمات روانشناختی رایگان به شما کمک می‌کنند تا با شناخت اختلالات و آسیب های روحی خود و همچنین آموزش مهارت های زندگی به زندگی مشترک و رابطه خود با سایر اعضای خانواده معنایی جدید ببخشید و با ارتقاء کیفیت زندگی شخصی و خانوادگی خود از لحظه لحظه زندگی لذت برده و برای مقابله با چالش ها و مسائل پیش رو توانمند شوید. چه بسیار تصمیمات اشتباه و آنی و خطرناکی که لبخند یک مشاور و مشاهده حس همدلی شنونده‌ای آگاه و متخصص فرد را از انجام آن منصرف کرده است. پیش از آنکه مشکلات حل نشده به حوادث تلخ غیرقابل جبران بدل شود با اعتماد به همکاران ما به خود و نزدیکانتان فرصتی دوباره برای آغاز فصل جدیدی در زندگی بدهید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha