• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403030603909
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مطرح کرد:

نقش موثر دستگاه قضایی در احیای واحدهای راکد آذربایجان‌ شرقی

نقش موثر دستگاه قضایی در احیای واحدهای راکد آذربایجان‌ شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اعلام کرد: برخی از واحدهای صنعتی راکد بدون حمایت دستگاه قضایی قابل احیا نیستند که در این زمینه با کمک مسئولان قضایی، توان بازگشت واحدهای راکد استان به چرخه تولید دو چندان می‌شود.

عبدالحمید سرتیپی پیش از ظهر امروز، ۶ خرداد در دیدار با دادستان تبریز اظهار کرد: همه مدیران و کارشناسان این اداره‌کل مصمم به کاهش فاصله معنا دار شاخص‌های آماری با ظرفیت‌های اقتصادی، صنعتی و معدنی استان هستند.

وی ادامه داد: به همین منظور در حال تغییر برخی فرآیندها برای تسهیل سرمایه‌گذاری و رفع موان پیش پای تولید هستیم.

وی افزود: از ابتدای فرایند ثبت سفارش تا عرضه محصولات وارداتی به چرخه‌های مختلف در کشور باید نظارت لازم انجام شود تا این موارد کنترل شود و تولیدکنندگان واقعی بتوانند بدون هیچ مانعی بکار خود ادامه دهند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان تبریز نیز در این جلسه با اشاره به وسعت و گستردگی حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی بیان کرد: هیچ دستگاه اجرایی به وسعت و گستردگی صنعت، معدن و تجارت تنوع و تعدد ماموریت ندارد.

بابک محبوب علیلو مطرح کرد: مهم‌ترین موضوع در حال حاضر در جامعه مشکلات اقتصادی است ولی با این وجود تاکنون نتوانسته‌ایم در استان از ظرفیت‌های خدادادی بخش معدن به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی با تاکید بر ارائه راهکارهایی برای رفع موانع در حوزه معدن ادامه داد: اشتغالزایی، حفظ محیط زیست، وصول حقوق و عوارض دولتی معادن و بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته روز از جمله موارد است که باید در این بخش مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که به منظور توسعه و بالندگی در بخش معدن در کنار صمت استان هستیم، گفت: علاوه بر وصول حقوق دولتی معادن باید پیگیر تحقق مسئولیت‌های اجتماعی معادن استان نیز باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان تبریز تشریح کرد: قیمت متفاوت یک محصول مشابه، احتکار، گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم عرضه محصولات به بازار از جمله مواردی است که باید فعالیت مضاعفی برای کنترل و مدیریت در این بخش انجام شود.

وی با اشاره به تاثیر آیین‌نامه‌های خلق‌الساعه و شرایط متغییر در امنیت سرمایه گذاران افزود: باید متناسب با واقعیت‌های جامعه تصمیم گیری شود و از تولید داخل حمایت کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، مواردی مانند مشکلات موجود در خصوص واردات ماشین آلات صنعتی و چالش‌های تجار برای ثبت سفارش و اختصاص ارز برای بازرگانان از جمله مسائل مطرح شده در این دیدار بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha