• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403030603931
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی:

برگزاری انتخابات قانونمند و سالم مهم‌ترین وظیفه مجریان انتخابات ریاست‌جمهوری است

برگزاری انتخابات قانونمند و سالم مهم‌ترین وظیفه مجریان انتخابات ریاست‌جمهوری است

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست استانداری آذربایجان شرقی مهم‌ترین وظیفه مجریان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری را برگزاری‌ انتخاباتی سالم و قانونمند همراه با مشارکت حداکثری عنوان کرد.

تراب محمدی در نخستین جلسه ستاد انتخابات استان که با حضور رؤسای کمیته‌های ستاد انتخابات برگزار شد، اظهار کرد: طبق اصل یک‌صد و سی و یک قانون اساسی، درصورتی‌که رئیس‌جمهور حین دوره ریاست‌جمهوری فوت کند، معاون‏ اول‏ رئیس‌جمهور با موافقت‏ رهبری‏ اختیارات‏ و مسئولیت‌های‏ وی‏ را بر عهده‏ می‌گیرد و شورایی‏ متشکل‏ از رئیس‏ مجلس‏ و رئیس‏ قوه‏ قضائیه‏ و معاون‏ اول‏ رئیس‌جمهور موظف‏ است‏ ترتیبی‏ دهد که‏ حداکثر ظرف‏ مدت‏ پنجاه‏ روز رئیس‌جمهور جدید انتخاب‏ شود.

وی افزود: تعامل و همکاری همه دستگاه‌ها در برگزاری انتخابات یک تکلیف قانونی به شمار می‌آید و دستگاه‌های استان از هم اکنون همکاری و همراهی لازم را جهت تأمین نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز انتخابات پیشرو داشته باشند.

وی با تأکید بر لزوم هم‌افزایی برای ترغیب و تشویق مردم به حضور حداکثری و پرشور در انتخابات پیشرو ادامه داد: تلاش برای تحقق این مهم می‌تواند بار دیگر حقیقت مردم‌سالاری دینی در کشورمان را برای جهانیان به تصویر بکشد. 

 سرپرست استانداری آذربایجان شرقی اضافه کرد: رؤسای کمیته‌های انتخابات ستاد انتخابات استان با هم‌فکری و تعامل به‌گونه‌ای عمل کنند که انتخابات هشتم تیرماه امسال به بهترین شکل ممکن در آذربایجان شرقی، هم‌زمان با سراسر کشور برگزار شود. 

وی همچنین از گروه‌های مرجع درخواست کرد با تبیین و تشریح اهمیت انتخابات ریاست‌جمهوری برای مردم عزیز، زمینه حضور پرشور آنان در پای صندوق‌های رأی را فراهم کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط‌عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی با اشاره به تجربه‌های موفق آذربایجان شرقی در برگزاری انتخابات مختلف ابراز امیدواری کرد که چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در این خطه برگ زرین دیگری بر کتاب قطور افتخارات آن بیفزاید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha