• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403030603963
  • خبرنگار : 50046

معاون عمرانی استاندار:

خشکسالی در خراسان شمالی باقی است

 خشکسالی در خراسان شمالی باقی است

ایسنا/خراسان شمالی معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: شرایط بحرانی و خشکسالی در استان به قوت خود باقی است.

مهدی رشیدی در جلسه شورای حفاظت منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی که ششم خرداد ماه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به وضعیت منابع آبی استان تسریع در برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات لازم در حوزه مدیریت و بهره‌وری منابع و مصارف آب و برق از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: با وجود بارندگی‌های خوب نسبت به سال گذشته اما شرایط بحرانی و خشکسالی به قوت خود باقیست و در زمینه آب می‌طلبد تا تمام مسولان و مدیران دستگاه‌ها توجه ویژه نسبت به مصوبات این جلسه داشته باشند.

رشیدی با تاکید بر اینکه حوزه آب در خراسان شمالی از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: در شورای حفاظت آب باید زمان را از دست ندهیم و هر لحظه برای تصمیم‌گیری موضوعات آب حیاتی است.

وی با بیان اینکه با همت دولت سیزدهم در استان در حوزه آب اتفاقات خوبی افتاد، گفت: با تاکید و توجه رییس جمهور شهید، پروژه‌های مختلفی نظیر انتقال پساب به پتروشیمی، انتقال آب سرانی، پروژه پلنگ دره در مصوبات سفر در اولویت قرار گرفت و اکنون پیشرفت خوبی دارند.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: اجرای این حجم پروژه و در زمان کوتاه در استان بی‌نظیر است و مقرر بود در سال جاری برخی از این پروژه‌ها با دستان رییس جمهور شهید افتتاح شود که نشد.

رشیدی افزود: در فرصت باقی مانده در سال جاری سایر پروژه های مصوب سفر نیز دنبال و به اتمام برسد.

وی تاکید کرد: شرکت آب منطقه‌ای نسبت به معدوم سازی چاه‌های غیرمجاز آب نیز توجه ویژه داشته باشد.

رشیدی افزود: دستاوردهای ارزشمند دولت سیزدهم در سه سال خدمت رئیس جمهور شهید باید اطلاع رسانی شود.

تاکید بر تسریع برنامه ریزی‌های این حوزه تا صنایع و کشاورزان با مشکل مواجه نشوند، کار تحقیقاتی و مطالعاتی دقیق، مسدود شدن ۲۵۰حلقه چاه غیر مجاز، وضعیت فرونشست و فرسایش خاک و... از موضوعات مهم بود که در این جلسه مطرح و پس از بحث و بررسی و تبادل نظر پیرامون موضوعات مطرح شده تصمیمات لازم اتخاذ شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha