• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۲۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403030603973
  • خبرنگار : 50180

سوگواری اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کرمانشاه برای شهدای خدمت

سوگواری اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کرمانشاه برای شهدای خدمت

ایسنا/کرمانشاه سالن ورودی تالار انتظار کرمانشاه امروز چهره خاصی به خود گرفته بود و در گوشه گوشه آن هنرمندان در حال طراحی تصاویر شهیدان رئیسی، امیرعبداللهیان و دیگر شهدای خدمت بودند.

یکی از هنرمندان هم دقیقا روی سن اصلی و جایی که برای آیت الله رئیسی و همراهان شهیدش حجله عزا گذاشته بودند، بساطش را برپا کرده بود و در حال طراحی لبخند همیشگی شهید رئیسی بود، لبخندی که این روزها با دیدنش بیشتر خون به جگر می‌شویم.

 اهالی فرهنگ و هنر و رسانه کرمانشاه، عصر امروز(یکشنبه) به سبک خودشان برای آیت الله رئیسی و همراهان شهیدش سوگواره برگزار کرده بودند و تقریبا در تمام مدت برگزاری مراسم چراغ‌ها خاموش بود و این تاریکی سالن حال و هوای سوگ را بیشتر تداعی می‌کرد.

سوگواری اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کرمانشاه برای شهدای خدمت

در طول مراسم هم با پخش نماهنگ سوگ و بخش‌هایی از سخنرانی رئیس جمهور در جمع اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و شعرخوانی و نقاله خوانی هنرمندان حاضر، بارها چشم‌های حاضران در سالن بارانی شد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری نماینده ولی فقیه در استان و املم جمعه کرمانشاه در این مراسم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در پیام تسلیتی که برای شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش صادر کردند، برای آیت الله رئیسی ۲۲ ویژگی و خصوصیت برشمردند که  نشان از شخصیت برجسته ایشان دارد. 

امام جمعه کرمانشاه در ادامه با اشاره به حضور پرشور مردم در مراسم تشییع شهید رئیسی و یارانش، گفت: ما شهید رئیسی و همراهانش را از دست ندادیم، بلکه آنها را تازه بدست آورده‌ایم.

وی اضافه کرد: شهید رئیسی و همراهان شهیدش به سرمایه ماندگار و تاریخی برای ایران اسلامی تبدیل شدند و ترازی از خدمت را خلق کردند که کار رئوسای جمهور بعدی را دشوار کرد، چون بعد از این دیگر کسی نمی تواند بر مسند ریاست جمهوری تکیه بزند و صرفا در اتاق کارش بماند. 

غفوری در ادامه از مردم ایران اسلامی به عنوان ملتی ثروتمند از حیث نیروی انسانی یاد و ابراز امیدواری کرد: در سایه خدمات چهره‌هایی همچون شهید رئیسی و یاران شهیدش شاهد پیشرفت کشور و ارتقای شاخص‌ها در آینده باشیم.

علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز با اشاره به پیشینه غنی سوگواری در تاریخ و ادبیات ایران، گفت: فضایی که امروز کشور ما را درگیر خود کرده در سوگ از دست دادن مردی است که همه وجود خود را وقف خدمت به مردم کرده بود.

شعبانی ادامه داد: در چنین شرایطی تنها می‌توانیم تسلیم اراده خداوند بوده و تک تکمان تلاش کنیم جای امثال شهید رئیسی و حاج قاسم را با خدمت صادقانه به مردم پر کنیم.

شعبانی با بیان اینکه شهید رئیسی به الگوی خدمت صادقانه تبدیل شد، تصریح کرد: مردم به خوبی تفاوت بین خادم و خائن را می‌دانند، لذا قدردان مجاهدت‌های امثال حاج قاسم و شهید رئیسی هستند و این را در مراسم تشییع این عزیزان ثابت کردند.

پوریا جلالی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در این مراسم، ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش، اظهار کرد: شهید رئیسی مزد خدماتش به مردم ایران اسلامی را گرفت و به شهادت رسید.

جلالی افزود: آیت‌الله رئیسی دومین رئیس جمهور ابدی ایران است که نامش در تاریخ ثبت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha