• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۳۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403030603996
  • خبرنگار : 50042

فعالان جبهه فرهنگی انقلاب الگویی برای جوانان باشند

فعالان جبهه فرهنگی انقلاب الگویی برای جوانان باشند

ایسنا/گیلان نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در مسیر فرهنگ‌سازی تلاش می‌کند، گفت: کردار و گفتار فعالان این مجموعه، اسوه و الگو برای سایر جوانان در سطح شهرها است.

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز، ۶ خردادماه در نشست صمیمی با جمعی از کنشگران و فعالان فرهنگی و اجتماعی استان گیلان، کردار و گفتار فعالان این مجموعه را اسوه و الگو برای سایر جوانان در سطح شهرها دانست و اظهار کرد: جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در مسیر فرهنگ‌سازی تلاش می‌کند و لذا باید اهل راهیابی باشید زیرا کسانی‌که راه را گم کنند نمی‌توانند برای دیگران راهنما باشند و راهنما کسی است که خود راه‌ را پیدا کرده باشد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی برای تمام کسانی‌که به‌دنبال راه و مسیر درست هستند الگوی خوبی است، افزود: دولت‌های گذشته به‌جز دولت کوتاه شهید رجایی و رهبری، اکثر دولت‌ها راه و مسیر اصلی را نشناخته بودند و لذا قرآن می‌فرماید باید خودسازی کنید در غیر این صورت گمراه خواهید شد و اگر خودسازی کردید کسی نمی‌تواند شما را گمراه کند.

آیت‌الله فلاحتی گفت: شهید آیت‌الله رئیسی در دو دوره‌ای که برای انتخابات ریاست جمهوری آمدند، بعضی افراد در مناظرات با در نظر نگرفتن وجدان و انصاف به ایشان اهانت می‌کردند اما سید شهیدان خدمت گفتارش را به گونه‌ای تنظیم کرده بود که تقوا و ادب در آن رعایت می‌شد؛ در دو سفری که به عنوان رئیس دستگاه قضا و مجریه به گیلان سفر کرد وقتی از ایشان پرسیدیم که چرا دفاع نمی‌کردید؟ گفتند «من معتقدم کسی‌که به‌دنبال جلب رضای خدا باشد، خداوند از او حمایت خواهد کرد» و همان‌گونه شد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه شهید آیت‌الله رئیسی امروز برای تمام جوانان، بزرگسالان و حوزه‌های علمیه از حیت ادب و تربیت و آرامش و صبر الگوی خوبی است، تصریح کرد: مردم امروز خدمتگزاران خود را می‌شناسند و آن‌ها که به شهید گرانقدر طعنه و تهمت زدند نیز عقب نشستند.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی در حوزه علمیه، مجتهد و دارای مدرک دکتری از دانشگاه عالی شهید مطهری بود، تصریح کرد: افرادی که به سواد و علم ایشان هجمه وارد کردند این تهمت‌هایشان در واقع ناشی از جهل، حقارت و عقده و از سر انتقام‌گیری بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی انسانی خودساخته بود، افزود: نماز اول وقت ایشان همواره ترک نمی‌شد و دلداده خدمت بود و خواب راحت نداشت؛ افرادی که از سر نادانی به ایشان تهمت زدند و اهانت کردند باید استغفار کنند اما آن افراد که عامدانه در جبهه دشمن قرار گرفتند و به ایشان تهمت زدند باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند و توبه کنند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه خدمات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و جهانی شهید آیت‌الله رئیسی از سه دولت گذشته بیشتر بود اما بعضی‌ها فقط نگاهشان به اقلام و خوراک است، افزود: امروز ما در دنیا عزت داریم و جمهوری اسلامی و ملت ایران برای همه ملت‌ها اعم از مسلمانان و غیر مسلمانان الگو هستند و ایرانیان نیز در جهان، سرافراز، عزیز و قدرتمند هستند.

امام جمعه رشت در پایان ضمن تقدیر از خدمات جبهه فرهنگی استان، خطاب به جوانان و فعالان فرهنگی و اجتماعی گفت: از مطالعه غفلت نکنید و سعی کنید بر معرفت و دانش خود بیفزایید در این صورت خدا هم به شما یاری می‌رساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha