• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403030704038
  • خبرنگار : 50441

استاد دانشگاه شیراز:

‌امام خمینی(ره) پایه‌گذار تمدنی نوین است‌

‌امام خمینی(ره) پایه‌گذار تمدنی نوین است‌

ایسنا/فارس استاد دانشگاه شیراز، امام خمینی(ره) را پایه‌گذار تمدن نوین اسلامی دانست و معتقد است که دو قشر مختلف هستند که در مسیر این تمدن و رسیدن به کمال انسانی، سنگ‌اندازی و کارشکنی می‌کنند.

سید سعید زاهد زاهدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به دوران ظهور امام خمینی (ره) در عرصه سیاسی اظهار کرد: در آن زمان، دو تمدنی که تجربه خودشان را پس داده بودند باید از صحنه تاریخ کنار می‌رفتند تا راه سومی بیاید و عیوبات آن‌ها را برطرف کرده و جامعه بشری را به تمدن جدیدی که موجب کمال و سعادتش هست، برساند.

وی افزود: تمدن اولی که مورد نظر بنده است، تمدن گذشته اسلامی است. تمدن گذشته اسلام در زمان خودش کارآیی بسیار بالایی داشت، کمال انسانی را پیش برد و زمینه‌های بسیار ارزنده‌ای را برای بشر ایجاد کرد. بعد از آن، تمدن مدرن وارد صحنه شد و با استفاده از دستاوردهای تمدن گذشته اسلامی، خودش را رشد داد اما متاسفانه حربه حل مسائلش، کشت و کشتار بود، یعنی اگر دقت کنیم، هر جا مساله غامضی در تمدن دنیا در عصر مدرن به‌وجود می‌آید، برای حل آن حتما جنگ برپا می‌شود و عده‌ای تلف شده و از دنیا می‌روند.

زاهد زاهدانی با بیان اینکه این نشانه ناکارآمدی و ناتوانی یک تمدن است که نمی‌تواند مسائل را بدون جنگ حل کند، گفت: در چنین شرایطی، حضرت امام(ره) وارد صحنه اجتماعی سیاسی جهان شد و حرکت تاسیس تمدن جدید اسلامی یا به عبارتی رنسانس اسلامی را مطرح کرد.

استاد دانشگاه شیراز ادامه داد: به‌حمدالله بیش از ۴۵ سال است که ملت شریف ایران با پیگیری این ایده، اصرار بر تاسیس تمدن جدیدی دارند که میانه این دو تمدن گذشته قرار می‌گیرد، عیوب آن‌ها را رفع می‌کند و خط زندگی بشریت را به کمال می‌رساند.

وی گفت: در چنین شرایطی و با چنین رویکردی، طبیعتا مقاومت‌هایی از هر دو سو انجام می‌گیرد، یعنی هم معتقدین به تمدن گذشته اسلامی یا همان متحجرین و هم کسانی که شیفته تمدن مدرن هستند و از قِبَل تمدن مدرن منافعی دارند، مخالف این مسیر می‌شوند و سنگ‌اندازی می‌کنند.

زاهد زاهدانی در پایان گفت: با وجود این سنگ‌اندازی‌ها و کارشکنی‌ها، ملت شریف ایران بیش از ۴۵ سال مقاومت کرده و این مسیر بسیار سخت را موفقیت آمیزی را پشت سر گذاشته است. از این پس نیز به حول و قوه الهی، منویات حضرت امام(ره) را پی خواهند گرفت و ان‌شاءالله به تمدن جدید اسلامی نیز دست خواهیم یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha