• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403030704046
  • خبرنگار : 50184

معاون امور جوانان کرمانشاه عنوان کرد: 

کاهش ۵۰ درصدی صف وام ازدواج در دولت شهید رئیسی 

کاهش ۵۰ درصدی صف وام ازدواج در دولت شهید رئیسی 

ایسنا/کرمانشاه معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با اشاره به تلاش دولت شهید آیت الله رئیسی برای تسهیل ازدواج جوانان، گفت: در نتیجه این تلاش‌ها طی سه سال گذشته صف وام ازدواج در کشور و به تبع در استان کرمانشاه حدود ۵۰  درصد کاهش پیدا کرد. 

حسین آذرکمند در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اقدامات شاخص دولت شهید آیت الله رئیسی در حوزه جوانان، بویژه تسهیل ازدواج آنان، اظهار کرد: در طول مدت فعالیت دولت ایشان، مبلغ وام ازدواج افزایشی حدود ۶۰۰ درصدی پیدا کرد، به گونه ای که در حال حاضر حداکثر وام ازدواج برای جوانان حدود ۳۵۰ میلیون تومان با سود چهار درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله است. 

وی افزود: در طول این مدت شاهد کاهش حدود ۵۰ درصدی افراد در صف وام ازدواج نسبت به سال ماقبل از دولت ایشان نیز بودیم. 

معاون امور جوانان استان به تلاش های دولت ایشان برای کاهش آمار طلاق در بین جوانان هم اشاره کرد و گفت: طی سه سال گذشته آمار طلاق در کشور بعد از حدود سه دهه کاهشی شد که به تبع کشور این روند در استان کرمانشاه هم وجود دارد. 

وی به راه اندازی ستاد سامان ازدواج برای تسهیل در امر ازدواج جوانان در دولت شهید رئیسی اشاره کرد و افزود: موضوعی که شهید آیت الله رئیسی به شدت پیگیر آن بود، استفاده از ۲۰ درصد از ظرفیت دستگاه های دولتی برای ازدواج جوانان بود و در این راستا ستاد سامان ازدواج در سراسر کشور و از جمله در کرمانشاه راه اندازی شد. 

آذرکمند با بیان اینکه این ستاد در شهرستانها به ریاست فرمانداران تشکیل شده، عنوان کرد: به منظور کمک به جوانان برای کاهش هزینه های ازدواج آنها برخی از امکانات و ظرفیت های دستگاه های دولتی همچون سالن ها در اختیار جوانان قرار می گیرد تا مراسم ازدواج خود را در آن برگزار می کنند که تاکنون در تعدادی از شهرستانهای استان این برنامه اجرایی شده است. 

وی به راه اندازی مراکز وصال شیرین برای کمک به کاهش هزینه های ازدواج زوج های جوان نیز در دولت شهید آیت الله رئیسی اشاره کرد و گفت: با پیگیری های ایشان مقرر شد مراکزی تحت عنوان مراکز وصال شیرین در هفته ازدواج امسال در سطح استان ها تشکیل شود که این مراکز تمام فرآیندهای ازدواج جوانان را از تدارک محضر گرفته تا فیلمبرداری و عکاسی مراسم را به شکل یک بسته کامل با هزینه های کمی انجام می دهند. 

معاون امور جوانان استان با بیان اینکه در این مراکز ۲۲ خدمت صنعت ازدواج به جوانانی که در شرف ازدواج هستند ارائه می شود، عنوان کرد: طبق برنامه های ریزی های صورت گرفته، مرکز دفتر وصال شیرین در استان کرمانشاه در هفته ازدواج در خانه جوان راه اندازی خواهد شد. 

وی تصریح کرد: با حمایت های شهید آیت الله رئیسی در طول سه سال گذشته مراکز مشاوره ازدواج در کشور رشد خوبی پیدا کردند، به گونه ای که تنها در استان کرمانشاه از 11 مرکز به حدود ۲۳ مرکز افزایش پیدا کرد که رشدی بیش از ۱۰۰ درصدی دارد. 

آذرکمند در ادامه به فعالیت های دولت ایشان برای کمک به اشتغال جوانان نیز اشاره کرد و گفت: با تلاش های مجاهدانه شهید آیت الله رئیسی آمار نرخ بیکاری کشور و به تبع در استان کرمانشاه طی این مدت روندی کاهش به خود گرفت، به‌گونه ای که بالاترین سطح اشتغال از سال ۱۳۸۲ تاکنون در سال ۱۴۰۲ به ثبت رسید. 

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات مثبت در دولت شهید آیت الله رئیسی بالا رفتن  آمار مشارکت جوانان در فعالیت های اجتماعی بود، عنوان کرد: با طراحی و برگزاری برنامه هایی همچون رویدادهای نما، نما شو، شبکه های تخصصی سمن ها و ... تحول بزرگی در حوزه مشارکت جوانان در امو فعالیت های اجتماعی بوجود آمد که کرمانشاه نیز میزبانی تعدادی از این رویدادها را برعهده داشت. 

معاون امور جوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: از دیگر اقدامات مثبت و ابتکاری که در این دولت شکل گرفت، برگزاری نشست های گفت و شنود جوانان با مسئولین بود که به منظور ورود جوانان به عرصه مسئولیت پذیری و مطالبه گری از سال گذشته در کشور استارت خورد و در کرمانشاه نیز در سال گذشته سه نشست در این زمینه برگزار شد. 

وی یکی از نکات برجسته در دولت شهید آیت الله رئیسی را توجه به مهارت آموزی جوانان عنوان کرد و افزود: دولت ایشان روی مهارت آموزی و ترویج فرهنگ کار در بین جوانان گام‌های مثبتی را برداشت و در این زمینه تنها در حوزه معاونت جوانان دوره های مختلفی مانند انگیزش شغلی، مهارت شغلی و هدایت شغلی را برگزار کردیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha