• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403030704055
  • خبرنگار : 71299

استاندار ایلام اقدامات دولت سیزدهم در استان را تشریح کرد

استاندار ایلام اقدامات دولت سیزدهم در استان را تشریح کرد

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: در دولت سیزدهم رشد ۱۰۹ درصدی اعتبارت عمرانی و افزایش ۷۶۰ درصدی ردیف اربعین ایلام در دولت سیزدهم محقق شد و ۲۳۲ واحد احیا و ارتقا ظرفیت پیدا کرد.

دکتر «حسن بهرام‌نیا» شب گذشته 6 خرداد در برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به اخلاص شهید رئیسی، گفت: وقتی کار برای خدا باشد مهر و محبت آن فرد در دل مردم نفوذ پیدا می‌کند.

استاندار ایلام بیان کرد: صدا و سیما به خوبی شکوه مراسم تشییع پیکر شهید رئیسی، شهید خدمت و همراهان ایشان را به خوبی تصویر کشیدند که این مهم جای قدردانی دارد.

بهرام‌نیا ادامه داد: در سطح ملی قبل از آغاز به کار دولت سیزدهم مشکل قطعی برق داشتیم اما در طول سه سال ۸ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق وارد مدار سراسری شد.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم در بحث مهار کرونا بسیار خوب عمل کرد و با وجود خزانه خالی، اقتصاد ایران به نفت گره زده نشد و حق‌آبه ایران را از افغانستان گرفت و پول بدون پشتوانه پول چاپ نکرد.

استاندار ایلام عنوان کرد: رییس‌جمهور شهید پس از چهل سال، رتبه‌بندی معلمان را عملیاتی و بودجه مناطق محروم را افزایش داد و از قاچاق کالا جلوگیری کرد و ظرفیت پذیرش در رشته پزشکی را  ۱۰ درصد افزایش داد.

وی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم وام ودیعه مسکن پرداخت و وام ازدواج  افزایش یافت و وام فرزندآوری هم به جامعه هدف پرداخت شد.

بهرام‌نیا ادامه داد: در دولت سیزدهم ایران عضو پیمان شانگهای شد و کریدور شمال - جنوب را فعال و ساخت و فروش کشتی‌های اقیانوس‌پیما را آغاز کرد.

وی عنوان کرد: سامانه صدور برخط مجوزها و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان انجام شد و صنعت فضایی را فعال کرد و کف حقوق بازنشستگان را ۵۰ درصد افزایش یافت.

این مسئول در خصوص اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم در استان گفت: از طریق انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز، ۴۰۰ میلیارد تومان وارد استان شد و شهید خدمت آیت‌الله رئیسی در انتقال پرونده مالیاتی بسیار کمک کردند.

بهرام‌نیا در خصوص اعتبارات اربعین در دولت سیزدهم اظهار کرد: رشد ۱۰۹ درصدی اعتبارت عمرانی و افزایش ۷۶۰ درصدی ردیف اربعین ایلام در دولت سیزدهم محقق شد.

وی با اشاره به تعهد ۴ ساله‌ ساخت مسکن در استان به میزان ۳۲ هزار واحد به‌عنوان یکی از شعارهای محوری دولت افزود: باید با تلاش مضاعف در راستای تحقق این میزان تعهد، تلاش کرد و لازمه‌ی آن، همراهی بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط بود که خوشبختانه استان در این حوزه در جایگاه خوبی است‌.

بهرام‌نیا با بیان اینکه دولت سیزدهم دولت محرومان و یاور مظلومان است و دغدغه این دولت تولید مسکن برای اقشار کم‌برخودار و آسیب‌پذیر جامعه است، تصریح کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد از تعداد ۴۰۰ واحد نیمه‌تعطیل در استان احیا و یا ارتقا ظرفیت داشتند. تمام انرژی ما در راستای چرخیدن چرخ کارخانه‌ها و واحدهای نیمه‌فعال ایجاد اشتغال در استان است. کما این‌که احیای واحدهای تولیدی با همه ظرفیت‌ها از تأکیدات و دغدغه‌های مهم رییس‌جمهور فقید بود.

استاندار ایلام با اشاره به واگذاری ۱۳۶۲ قطعه زمین به یکی از طوایف در دهلران پس از سال‌ها، بیان داشت: پس از سال‌ها، مشکل واگذاری ۱۳۶۲ قطعه زمین به یکی از طوایف در دهلران به سرانجام رسید.

وی با اشاره به این‌که راه‌های استان طی دو سال گذشته متحول شده است، افزود: سال ۹۸ و قبل از آن در اربعین به دلیل ترافیک سنگین، حداقل ۱۵ ساعت طول می‌کشید که ماشین‌ها مسیر ایلام تا مهران را طی کنند، اما با عزم و اراده و با مجاهدت و تلاش جمعی و با عنایت رییس‌جمهور فقید و خادم‌الرضا کم‌تر از دو سال مسیر ایلام و مهران چهارخطه شد و مدت زمان ایلام تا مهران به یک ساعت کاهش یافت.

این مسئول در ادامه با اشاره به ابرپروژه سامانه گرمسیری، یادآورشد: در صورت افتتاح این پروژه، ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود که فاز نخست آن آماده افتتاح است و در صورت بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه، ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود. از مجموع اعتبارات اختصاص یافته(حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان) برای سامانه‌ی گرمسیری، ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در این دولت هزینه شده است. هم‌چنین طبق وعده پیمانکار فاز دوم سامانه گرمسیری حداکثر تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

بهرام‌نیا با اشاره به ابرپروژه تونل کبیرکوه، هزینه تمام شده این تونل را ۳هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: تاکنون بیش از  یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران پرداخت شده است و مابقی ۲ هزار میلیارد تومان تا قبل از تکمیل و تحویل پروژه، از طریق سازمان برنامه و بودجه تامین و به پیمانکاران پرداخت می‌شود.

استاندار ایلام با بیان این‌که طبق وعده پیمانکاران این تونل حداکثر تا اوایل تیرماه زیربار ترافیک می‌رود، عنوان کرد: میزان پیشرفت فیزیکی تونل کبیرکوه از سال ۸۹ تا سال ۱۴۰۰ حدود ۴۳ درصد بود اما طی دو سال گذشته پیشرفت فیزیکی این پروژه به بیش از ۹۳ درصد رسیده است. در واقع زمان اتمام پیمان این پروژه، ۱۵ آبان‌ماه سال‌جاری است اما بسیار زودتر از موعد به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: ۳هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم برای دو ابر پروژه سامانه گرمسیری و تونل کبیرکوه هزینه شد.

بهرام‌نیا به رشد سرمایه‌گذاری خارجی در استان به ویژه در شهرستان ملکشاهی اشاره و یادآورشد: ۵.۲ میلیون دلار برای تولید سیلیکون منگنز آلامتو(ساخت قطعات ماشین‌آلات و هواپیما) توسط شرکت چینی در شهرستان ملکشاهی سرمایه‌گذاری شده است و در گذشته استان ایلام از نظر سرمایه‌گذاری خارجی، استان آخر کشور بود که اکنون در جایگاه دهم کشور قرار گرفت.

وی از انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله خبر داد و گفت:  قرارداد توسعه میدان نفتی آذر(چنگوله) برای حفر ۱۹ حلقه منعقد گردیده که در اشتغال‌زایی، توسعه و رونق اقتصاد استان بسیار موثر است.

وی اضافه کرد: در حوزه عمرانی تصفیه‌خانه آب ملکشاهی، سالن فرودگاه ایلام و درمانگاه مهران در آستانه افتتاح است.

وی با بیان این‌که خوراک پارک پروپیلن از شرکت پتروشیمی ارغوان‌گستر تامین می‌شود، گفت: با راه اندازی پارک پلی‌پروپیلن در مهران، ۲۵۰۰ نفر مشغول به‌کار می‌شوند که اخیرا تفاهم‌نامه اجرای این پروژه منعقد شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha