• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403030704091
  • خبرنگار : 50040

فرماندار آستانه اشرفیه خبر داد

ایجاد لندفیل بهداشتی؛ در دستور کار شهرداران آستانه اشرفیه + ویدئو

ایجاد لندفیل بهداشتی؛ در دستور کار شهرداران آستانه اشرفیه + ویدئو

ایسنا/گیلان فرماندار آستانه اشرفیه، با اشاره به جدیت شهرداران آستانه و کیاشهر در تفکیک زباله، گفت: ایجاد لندفیل بهداشتی به صورت جدی در دستور کار است.

خسرو آرنگ در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به دستور استاندار گیلان مبنی بر مدیریت پسماند با برش شهرستانی و با محوریت فرمانداران، اظهار کرد: فرمانداران مسئولیت مدیریت پسماند را بر عهده دارند.

وی شهرستان آستانه اشرفیه را دارای دو شهر آستانه و کیاشهر دانست و افزود: جلسات مدیریت پسماند به طور مستمر با شهرداران این دو حوزه منطقه برگزار شده و طبق برنامه ریزی، ایجاد لندفیل بهداشتی به صورت جدی در دستور کار است.

فرماندار آستانه اشرفیه همچنین از برنامه‌ریزی برای احداث زباله‌سوز در این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: راه‌اندازی زباله سوز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دنبال می‌شود و در این راستا رایزنی‌های لازم را با شرکت تعاونی فراجا انجام دادیم؛ در شهر آستانه نیز یک شرکت بخش خصوصی در کنار جمع‌آوری و تفکیک از مبداء و پردازش زباله و تولید کمپوست، از ریجکت‌ها برای تولید مصالح ساختمانی استفاده می‌کند.

آرنگ با بیان اینکه شهرداران تفکیک از مبداء زباله را در دستور کار دارند، گفت: نسبت به گذشته شاهد یک جدیت در مدیریت پسماند هستیم و شهرداران طبق برنامه پیش می‌روند.

وی ایجاد زباله سوز را نیازمند اعتبارات ویژه دانست و تاکید کرد: منابع اعتباری شهرستان‌ها پاسخگوی احداث زباله‌سوز نبوده و باید از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنیم.

فرماندار آستانه اشرفیه، زباله را یک چالش جدی به ویژه در استان‌های شمالی دانست که با جمعیت شناور مواجه هستند و یادآور شد: شهرستان آستانه‌اشرفیه مقصد گردشگری طبیعی و مذهبی بوده و ۳۷ کیلومتر نوار ساحلی دارد و لذا سالانه میزبان گردشگران زیادی هستیم که بر حجم تولید زباله اثرگذار است.

وی با اشاره به تولید میانگین روزانه ۸۰ تن زباله در این شهرستان، بیان کرد: شهرداران تفکیک زباله و پردازش را جدی گرفته اند و برنامه‌های ویژه‌ای برای کاهش تولید زباله داریم که با زمان‌بندی مناسب، اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha