• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403030704097
  • خبرنگار : 50560

/گزارش/

مروری بر مهمترین دستاوردهای سفر «شهید جمهور» به قزوین

مروری بر مهمترین دستاوردهای سفر «شهید جمهور» به قزوین

ایسنا/قزوین رئیس جمهور به سفر ابدی رفته در حالی که هنوز برکت حضورش حتی در محرومترین نقاط استان قزوین ملموس است. مردمان کهنه دیار مینودری این روزها بیش از هر زمان دیگری سفر رئیس جمهور به قزوین را به یاد می‌آورند چراکه صحبت از دومین سفر آیت‌الله رئیسی به قزوین در اوایل تیرماه به میان بود و مردم کم‌کم خود را برای دیدار مجدد رئیس جمهورشان آماده می‌کردند. ایسنا در این گزارش به بازخوانی مهمترین دستاوردهای اولین سفر «شهید جمهور» به قزوین پرداخته است.

به گزارش ایسنا، هفتم اردیبهشت ۱۴۰۱ بود، ظهر روز چهارشنبه رئیس جمهور طی بیستمین سفر استانی خود وارد قزوین شد. ماه مبارک رمضان بود و انتظار نمی‌رفت که سفر هیئت دولت به قزوین، در این روزها آن‌هم بدون فرصت برای تشریفات خاص، نیم روزه صورت گیرد.

کمتر کسی فکر می‌کرد که سفر نیم روزه رئیس‌جمهور برای استان دستاورد چشمگیری داشته باشد؛ اما سفر شهید آیت‌الله رئیسی به قزوین کوتاه بود و خیرات و برکات بسیاری برای مردمان کهنه دیار مینودری به ارمغان آورد. یکی از محسنات سفر هیئت دولت به استان، سفر وزرای وقت به شهرستان‌ها بود تا از نزدیک مسائل پیش روی مردم را بررسی و دستورات لازم جهت پیگیری و رسیدگی به آن‌ها را صادر کنند.

طی این سفر پر خیر و برکت بیش از ۴۰ مصوبه مورد تأیید قرار گرفت و در پی آن اعتبارات چشمگیری برای توسعه و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان صورت گرفت؛ به طوری که اعتبارات تخصیص یافته به قزوین جزو بیشترین اعتبارات میان استان‌های کشور بوده است. در این سفر یکروزه ۱۰۷ هزار میلیارد ریال مصوبات اعتباری و ۲۵۰ میلیون یورو مصوبات ارزی به قزوین تعلق گرفت که مجموع این اعتبارات به همراه تسهیلات مصوب شده نزدیک به ۴۰۰ هزار میلیارد ریال شد.

برکت سفر رئیس جمهور در حوزه آب و برق

پروژه انتقال آب از سد طالقان به قزوین یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین طرح‌های آبرسانی کشور به شمار می‌رود که به دلیل کمبود اعتبارات در دولت دوازدهم نیمه تمام باقی مانده بود اما با عزم راسخ دولت سیزدهم، فاز نخست انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک به بهره‌برداری رسید و ادامه مسیر این پروژه تسریع یافت.

تخصیص اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد مخزنی نهب، اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی و بازسازی تأسیسات آب شرب محمدیه و مهرگان از مهمترین دستاوردهای سفر نیم‌روزه شهید جمهور به قزوین در حوزه آب بوده است.

اما در حوزه برق نیز اعتبارات قابل توجهی به استان تزریق شد. در این سفر، اهتمام رئیس جمهور در ارائه هرچه بهتر خدمات به روستائیان بوده است؛ درهمین راستا بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی شبکه برق روستایی مصوب شد.

باتوجه به اینکه استان قزوین یک استان صنعتی است، عدم تصفیه خانه فاضلاب مجهز یکی از دغدغه‌های محیط زیستی استان به شمار می‌رفت در این راستا مقرر شد که ۵۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل شبکه و تجهیز تصفیه خانه فاضلاب اعتبار لحاظ شود.

کمک دولت سیزدهم در راستای محرومیت‌زدایی

احداث مسکن برای محرومان، اختصاص اعتبار جهت تسهیلات قرض‌الحسنه معیشتی و اشتغال در استان و محرومیت‌زدایی در حوزه معیشت، سلامت فرهنگی و اجتماعی از دیگر اقدامات شایان توجه دولت بوده است. همچنین ۱۱۵ میلیارد تومان، برای تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی استان اختصاص گرفته است.

تجهیز مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثارگران، اختصاص بودجه برای تسریع ساخت موزه شهدا بخشی از نگاه دولت به قزوین بوده است.

توجه شهید جمهور به حوزه علم و فناوری در قزوین

تسریع و تکمیل فاز اول پردیس علم و فناوری در استان قزوین، تکمیل و تجهیز پنج مرکز رشد و نوآوری، تخصیص مجوز برای ساخت ۲ شهرک فناوری در استان قزوین و حمایت از طرح شتابگر ملی نشان از توجه شهید جمهور به حوزه علم و فناوری در قزوین بوده است.

عزم دولت سیزدهم در رونق میراث فرهنگی استان

بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های میراثی در نظر گرفته شده است. انتقال مدیریت و حق واگذاری منطقه نمونه گردشگری لاله الموت به استان و ابلاغ آزادسازی دولتخانه صفوی از مواردی بود که عزم دولت سیزدهم در رونق میراث فرهنگی را نشان داد.

افزایش بودجه سلامت

تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت بیمارستان ۷۰۰ تخت‌خوابی قزوین با آنکه این پروژه کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، از دیگر برکات سفر رئیس جمهور شهیدمان به قزوین بوده است.

تخصیص اعتبار و تکمیل پروژه ترومای بیمارستان شهید رجایی بخشی دیگر از آثار و خیرات سفر رئیس‌جمهور شهید به استان است.

کمک سید محرومان به عشایر قزوین

یکی از نتایج ملموس سفر شهید آیت‌الله رئیسی به استان قزوین، تصویب دستورالعمل ویژه ۱۰ ماده‌ای به منظور گسترش خدمات و افزایش رفاه در مناطق عشایری است. در این راستا مقرر شده است که ۲۲۰ هزار پنل خورشیدی در مناطق عشایرنشین استان توزیع شود. راه‌اندازی ۳۸۰ خانه بهداشت، خرید تضمینی گوشت تولیدی عشایر، توزیع مدت‌دار نهاده‌های دامی از مهمترین توصیه‌های هیئت دولت بود که برای جامعه عشایر اجرایی شد.

به گزارش ایسنا، دولت سیزدهم با ریاست شهید آیت‌الله رئیسی در عمر کوتاه اما پربرکت خود دستاوردهای ریز و درشت دیگری نیز در حوزه‌های مختلف از جمله مسکن، جوانی جمعیت، تعاون و اشتغال برای مردم مینودری به یادگار گذاشته است که در گزارش‌های بعدی به آن خواهیم پرداخت. گرچه مردم امروز در سوگ رئیس جمهور شهید هستند اما امید به روزهای روشن و ادامه مکتب خدمت همچون نوری در این تاریکستان فراق همچنان می‌تابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha