• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403030704102
  • خبرنگار : 50471

فرماندار:

ساماندهی پروژه محور نهاوند- فیروزان در تاریخ اعلام‌ شده به اتمام برسد

ساماندهی پروژه محور نهاوند- فیروزان در تاریخ اعلام‌ شده به اتمام برسد

ایسنا/همدان فرماندار نهاوند گفت: متأسفانه طولانی شدن اجرای پروژه‌ ساماندهی نهاوند- فیروزان و محور نهاوند-روستاهای شهرک، زرینی و فارسبان باعث بروز مشکلاتی برای مردم شده است و باید رأس تاریخ اعلام‌ شده این طرح‌ها به اتمام برسد.

ضرغام احمدوند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ایمنی راه‌ها همیشه از مطالبات به‌حق مردم و از عوامل و زمینه‌ساز توسعه پایدار در هر منطقه‌ای است و در شهر توریستی نهاوند که جاذبه‌های گردشگری و طبیعی و سراب‌های زیبایی دارد و مسیر عبور استان‌های همدان، کرمانشاه، لرستان و محل رفت‌وآمد زائران عتبات عالیات است ایمنی راه‌ها اهمیت دوچندانی دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته آمار تصادفات فوتی‌ و جرحی‌ در شهرستان افزایش داشته است، تصریح کرد: متأسفانه در سال گذشته در شهرستان نهاوند ۱۳۰ نفر براثر تصادف مجروح و کشته‌ شده‌اند که فقط در محور نهاوند به فیروزان ۳۱ نفر کشته و ۵۳ نفر مجروح داشته‌ایم.

احمدوند ادامه داد: طبق گفته مدیرکل حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان و بازدیدی که اخیرا با مسئولین استانی از محور نهاوند فیروزان داشتیم؛ طول پروژه ساماندهی محور فیروزان به شهرک رزینی و فارسبان حدود هفت کیلومتر است.

وی با بیان اینکه مسیر سه‌راهی فارسبان که نیمه‌کاره است حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق مصوبه مقرر شده در مدت دو ماه ۱۰۰ درصد این پروژه انجام و تحویل مردم داده شود، یادآوردشد: از سه‌راهی شهرک سلگی تا سه‌راهی فارسبان نیز پیمانکار مشخص‌ شده و تعریض جاده انجام خواهد شد و سه‌راهی فارسبان هم‌ میدان احداث و در ادامه از میدان تا روستای فارسبان بعد از تعریض بر اساس طرح و نقشه بلوار اجرا می‌شود.
احمدوند با اشاره به اینکه در مسیر شهرک به فارسبان حدود هفت کیلومتر به‌تناسب ابلاغ اعتبارات انجام می‌شود و چون هنوز اعتبارات سال‌جاری مشخص نشده است از ابتدای مسیر شروع به تعریض می‌شود، تاکید کرد: با توجه به اینکه این محور جز محورهای خطرناک و پر ریسک استان است باید اقدامات ایمنی و عمرانی در این محور هرچه سریع‌تر انجام شود.

وی درباره نیمه‌کاره ماندن این پروژه نیز گفت: متأسفانه طولانی شدن اجرای این پروژه‌ها باعث بروز مشکلاتی برای مردم شده است بنابراین باید رأس تاریخ اعلام‌ شده این طرح‌ها به اتمام برسد.

به گفته فرماندار نهاوند با توجه قرار گرفتن نهاوند و فیروزان در طول مسیر عتبات عالیات و همچنین وجود سراب‌های تفریحی فارسبان و کنگاورکهنه در طول مسیر محور فیروزان_کرمانشاه موجب شده در طول سال مسافران زیادی از این محور تردد کنند که نیازمند ساماندهی هر چه سریع‌تر طول محور نهاوند تا فیروزان و کنگاور و همچنین محور نهاوند- روستای شهرک و از شهرک به رزینی و فارسبان است.
وی ادامه داد: همچنین در راستای اجرای این پروژه‌ صبح امروز اداره برق نهاوند به منظور جابجایی شبکه وزین برق سه‌راهی فارسبان که این شبکه وظیفه تامین برق روستاهای زیادی را بر عهده‌ داشته و یکی از خطوط پربار شهرستان است، در منطقه مذکور مانوری متشکل از ۱۱ اکیپ فنی با تجهیزات کامل از شهرستان‌های نهاوند، همدان، ملایر، اسدآباد و تویسرکان برگزار شد. 

احمدوند افزود: پایه‌های شبکه برق به درخواست اداره راه و برای تسریع در تعریض جاده فوق با مبلغی افزون‌بر ۱۵میلیارد ریال جابجا شد که از اهداف این مانور میتوان به فوایدی از جمله جلوگیری از خاموشی چندین روزه و متعدد برای انجام این پروژه اشاره کرد.

فرماندار نهاوند در خاتمه بر ضرورت رفع نقاط حادثه‌خیز شهرستان به‌ویژه محور گردشگری فارسبان به‌عنوان مطالبه مردمی با توجه به تصادفات اخیر تأکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha