• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403030704131
  • خبرنگار : 50163

مدیرکل بنیاد مسکن انقاب اسلامی استان زنجان:

سنددار کردن املاک روستایی در راستای توسعه عدالت اجتماعی است

سنددار کردن املاک روستایی در راستای توسعه عدالت اجتماعی است

ایسنا/زنجان مدیرکل بنیاد مسکن انقاب اسلامی استان زنجان گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بیش از ۶۷۰۰ فقره سند مالکیت روستایی و شهری در استان صادر شود.

رضا خواجه‌ای امروز (دوشنبه ۷ خردادماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طرح سنددار کردن املاک روستایی و شهری در راستای توسعه عدالت اجتماعی است و در این راستا صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی در استان ۱۷ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

 وی تصریح کرد: در سال گذشته ۵۸۹۳ فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی و ۵۳۵ فقره برای واحدهای مسکونی شهری در استان به همت بنیاد مسکن و همکاری اداره ثبت اسناد ‌و املاک روستایی صادر شده است و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امسال نیز پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۷۰۰ فقره سند روستایی و شهری در استان صادر شد.

خواجه‌ای ادامه داد: تاکنون ۷۹۹۳۰ فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی به میزان  ۷/۸۳ صادر شده که در مقایسه با نرم کشوری ۱۷ درصد بالاتر است. 

وی طرح سنددار کردن املاک روستایی و شهری را در راستای توسعه عدالت اجتماعی دانست و افزود:  در دوماه گذشته در استان، ۵۰۳ فقره سند روستایی و ۲۱ سند شهری صادر شده که در تلاش هستیم تا پایان سال درصد قابل توجهی از برنامه تعیین شده جلوتر باشیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با تاکید بر اینکه اقدامات زیربنایی این نهاد انقلابی در راستای تثبیت مالکیت معنوی و قانونی اماکن روستایی انجام می‌شود و در همین راستا همکاری مناسبی با ثبت اسناد و املاک وجود دارد، عنوان کرد: طرح سنددار کردن اراضی روستایی طرحی با مزایای فراوان و با هزینه‌ای بسیار پایین برای روستاییان در نظر گرفته شده است که  موجب دلگرمی روستاییان برای سکونت در روستاها و در نتیجه تحقق رشد تولید در این مناطق می‌شود.

خواجه‌ای با اشاره به تعامل بین بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک برای صدور اسناد مالکیت گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان سال گذشته در سطح کشور، رتبه برتر را در این زمینه کسب کرده و برای به دست آوردن این جایگاه برای استان مرهون همین تعاملات و نتیجه کارگروهی و همفکری و هم‌اندیشی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha