• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403030704168
  • خبرنگار : 50356

کارشناس مسئول گیاهان دارویی استان مطرح کرد

برداشت ۲۰۰۰ تن گل محمدی از گلستان‌های خراسان رضوی

برداشت ۲۰۰۰ تن گل محمدی از گلستان‌های خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر از ۱۲۰۰ هکتار از گلستان‌های گل محمدی استان ۸۰۰ هکتار و به میزان ۲۰۰۰ تن گل برداشت صورت گرفته است.

یوسف گازران در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برداشت گیاهان دارویی در خراسان رضوی اظهار کرد: در حال حاضر خراسان رضوی از نظر سطح زیر کشت گیاهان دارویی رتبه اول در کشور را دارد و تا ۷۰ درصد کشت گیاهان دارویی کشور در خراسان رضوی صورت می‌گیرد.

وی افزود: سطح زیر کشت گیاهان دارویی در خراسان رضوی طی سال گذشته ۲۶ هزار و ۴۶۱ هکتار به غیر از زعفران است. میزان تولید گیاهان دارویی در استان به غیر از زعفران ۴۸ هزار و ۲۷۲ تن در سال ۱۴۰۲ بوده است.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به افزایش ۱۱.۷ درصدی سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان نسبت به ۱۴۰۱ بیان کرد: نسبت به  سال ۱۴۰۱ ، در میزان تولید گیاهان دارویی هم استان ۳.۴ درصد رشد داشته است. سطح  زیر کشت زعفران در سال گذشته  در استان ۹۰ هزار هکتار  با تولیدی برابر ۳۵۰ تن است. محصولات کشت شده در خراسان رضوی ارزش اقتصادی بالایی دارند.

گازارن با اشاره به پیش بینی میزان تولید گیاهان دارویی در خراسان رضوی طی سال جاری بیان کرد: پیش بینی می‌شود تا تولید گیاهان دارویی در استان به ۵۰ هزار تن به غیر از زعفران برسد. امسال بارندگی خوبی صورت گرفته است و  سطح زیر کشت گیاهان دارویی نیز بسته به بارندگی پاییزه دارد. اگر بارندگی خوب باشد سطح زیر کشت به بیش از ۳۴ هزار هکتار خواهد رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر از ۱۲۰۰ هکتار از گلستان‌های گل محمدی استان ۸۰۰ هکتار و به میزان ۲۰۰۰ تن برداشت صورت گرفته است. همچنین از ۱۹ هزار هکتار  سطح زیر کشت زیره حدود ۳۰ درصد برداشت شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha