• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403030704185
  • خبرنگار : 71588

تصمیم الجزایر برای مطرح کردن دوباره پرونده عضویت فلسطین در سازمان ملل

تصمیم الجزایر برای مطرح کردن دوباره پرونده عضویت فلسطین در سازمان ملل

وزیر خارجه الجزایر از تصمیم کشورش برای مطرح کردن دوباره پرونده عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به شورای امنیت خبر داد.

به گزارش ایسنا، احمد عطاف، وزیر خارجه الجزایر در جریان سخنرانی خود در جریان مشارکتش در نشست عربی اروپایی درخصوص مسأله فلسطین که در بروکسل، پایتخت بلژیک برگزار شد، خواستار اتخاذ اقدامات ملموس برای تشکیل کشور فلسطین به‌عنوان راهکاری عادلانه، همیشگی و نهایی برای درگیری فلسطینی- اسرائیلی شد.

براساس گزارش روسیا الیوم، عطاف بر لزوم بهره‌برداری از تحول ایجاد شده در نتیجه تلاش برخی از دیپلمات‌های کشورهای اروپایی جهت به‌ رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ترغیب سایر کشورهای اروپایی به اتخاذ اقدامی مشابه و تقویت راهکارهای دائمی برای درگیری در منطقه تاکید کرد.

وزیر خارجه الجزایر ابراز امیدواری کرد که اکثریت قریب به اتفاق کشورهایی که از این اقدام در مجمع عمومی سازمان ملل حمایت کردند، به آنها کمک کنند تا تصمیم درستی را در شورای امنیت بگیرند تا به‌نحوی از راهکار تشکیل ۲ دولتی محافظت شود.

مجمع‌ عمومی سازمان ملل ۲۱ اردیبهشت قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن تأیید شد کشور فلسطین شرایط عضویت کامل در سازمان ملل را مطابق با ماده ۴ منشور سازمان ملل متحد برآورده می‌کند و بنابراین باید به‌عنوان عضوی از سازمان پذیرفته شود.

پیشتر وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد کمیته وزرای کشورهای عربی – اسلامی نشستی را با وزرای خارجه و نمایندگان کشورهای اروپایی در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار کردند.

کمیته وزرای خارجه کشورهای عربی و اسلامی نوامبر ۲۰۲۳ در نتیجه نشست مشترک اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی در ریاض تشکیل شد، تا پیگیر مسائل مربوط به جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه باشد.

حاضران در این نشست بر حمایت از پایان جنگ و ضرورت عملی کردن راهکار موسوم به «۲ دولتی» تاکید کردند.

در این نشست درباره گام‌های مشخص در جهت تشکیل کشور فلسطینی در چارچوب راه‌حل ۲ دولتی و حرکت به سمت مسیری سیاسی که از راه‌حل پایدار برای مناقشه اسرائیل و فلسطین حمایت می‌کند، رایزنی شد.

نشست بروکسل با حضور عربستان سعودی، وزرا و نمایندگان فلسطین، مصر، اردن، بحرین، امارات، قطر، الجزایر، ترکیه، اتریش، بلژیک، دانمارک، آلمان، اندونزی، ایرلند، لتونی، پرتغال، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، انگلیس و نمایندگان سازمان همکاری اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha