• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403030704191
  • منبع : نمایندگی کردستان

نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

نگاه انسانی و فراگیر در حوزه ‌حکمرانی‌، اولویت مسئولان قرار گیرد

نگاه انسانی و فراگیر در حوزه ‌حکمرانی‌، اولویت مسئولان قرار گیرد

ایسنا/کردستان نماینده ولی فقیه در استان کردستان نگاه انسانی و فراگیر را یکی از موضوعات مورد توجه در حوزه حکمرانی ذکر کرد و گفت: همگان باید نگاه خود را یک نگاه انسانی و فراگیر قرار دهند و بدانند که تمایز در قومیت‌ها و نژادها و قبایل فقط برای شناخت بیشتر ذات الهی بوده است.

‌حجت الاسلام پورذهبی، امروز دوشنبه(۷ خردادماه) در همایش ملی «امنیت منابع، حکمت و حکمرانی»، با اشاره به ایده کار کردن و پیشبرد اهداف در حوزه حکمرانی در استان کردستان گفت: سه حوزه ایران، مسائل مذهبی و قومیت از مباحث مورد توجه در حوزه حکمرانی در استان کردستان است.

وی با اشاره به اینکه بنده سال‌ها در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کردستان مشغول فعالیت بوده و هستم، افزود: با توجه به تجربیات بنده در استان‌های دیگر کشور وضعیت استان کردستان در حوزه پیشبرد اهداف حکمرانی نسبت به سایر استان‌ها وضعیت ویژه‌تری دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، نگاه انسانی و فراگیر را یکی از موضوعات مورد توجه در حوزه حکمرانی دانست و با اشاره به اینکه در کشور ما تکثر قومیتی و مذهبی بسیار وجود دارد، افزود: اگر کسانی که در استان‌هایی که با قومیت‌ها و مذاهب مختلف حکمرانی می‌کنند یک نگاه انسانی و فراگیر قرار دهند، دیگر قومیت‌ و مذاهب معنایی نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام پورذهبی، به موانع و اقتضائات حکمرانی اسلامی در استان اشاره و اظهار کرد: عدم شناخت، سوء تفاهمات، نبود جلسات هم‌اندیشی و کرسی‌های اندیشی فکری از موانع حکمرانی است.

وی به اقتضائات حکمرانی و حاکمیتی در استان‌های قومیتی و مذهبی اشاره کرد و افزود: ایمان قلبی نکته اول و حائز اهمیت در حوزه حاکمیتی است، لذا باید مسئولان به این امر توجه کنند که در استان کردستان برای تقریب در سه حلقه ایران، مسائل مذهبی و قومیتی چه اقداماتی صورت گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، فکر عمیق و مطالعه را نکته دوم حائز اهمیت در حوزه حکمرانی در استان‌های قومیتی و مذهبی دانست و عنوان کرد: متأسفانه در این حوزه در استان کردستان مطالعه‌ و فکر عمیقی وجود ندارد، لذا بنده تمام اهداف خود را بر این امر متمرکز کرده‌ام.

وی عقلانیت را نکته سوم در این حوزه ذکر و خاطرنشان کرد: به کارگیری عقل و تفکر و توجه به اینکه این تنازعات و کینه‌های ایجاد شده در دل‌ها باید به اتمام برسد و در این حوزه به صورت ویژه کار کرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی یادآور شد: عقل‌گرایی یکی از نکات بسیار حائز اهمیت در این حوزه است، عقل‌گرایی به این معنا که وحدت در سه حوزه ایران، قومیت و مذهب در استان‌های با این ویژگی‌ها براساس مسائل بی‌محتوا و پوچ نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha