• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403030704203
  • خبرنگار : 71454

روایتی از تحقیر کارگردان بزرگ سینما در یک فیلم جدید

روایتی از تحقیر کارگردان بزرگ سینما در یک فیلم جدید

فیلمی درباره زندگی «اینگمار برگمان» کارگردان بزرگ سینمای جهان در دست ساخت است و «رابرت گوستافسون» در نقش این سینماگر مولف بازی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، این فیلم که هنوز عنوانی برای آن در نظر گرفته نشده است، یک فیلم هیجان‌انگیز سیاسی است که در جریان انتخابات سوئد در سال ۱۹۷۶ اتفاق می‌افتد، زمانی که برگمن توسط پلیس مظنون به فرار مالیاتی شد و در حین تمرین نمایش «رقص مرگ» اثر «آگوست استریندبرگ» در تئاتر سلطنتی دراماتیک در استکهلم دستگیر شد.

تأثیر این رویداد بر برگمان ویرانگر بود و او در اثر تحقیر دچار فروپاشی عصبی شد و در حالت افسردگی عمیق در بیمارستان بستری شد.

به گزارش ددلاین، کمپانی «SF Studio» حق پخش این فیلم را در منطقه اسکاندیناوی در اختیار دارد و قرار است این فیلم در سال ۲۰۲۵ میلادی مقابل دوربین برود.

«رابرت گوستافسون» که نقش برگمن را در این فیلم بازی می‌کند، بیشتر به خاطر بازی در نقش آلن کارلسون در فیلم نامزد اسکار «پیرمرد ۱۰۰ ساله ای که از پنجره بالا رفت و ناپدید شد» شناخته شده است که یکی از پرفروش ترین فیلم‌های تاریخ سینمای سوئد محسوب می‌شود.

«یابا هولست» رئیس بخش اسکاندینوی کمپانی «SF Studios» درباره این پروژه سینمایی گفت: «ما در گفتن داستان خودمان به عنوان یک ملت در سوئد خیلی خوب نیستیم . در مورد اینکه چه کسی بودیم و چه چیزی ما را شکل داده است. وقایع آن زمان که یک چهره فرهنگی مشهور جهانی به اندازه یک دزد در زندان آسیب پذیر شد، داستانی شگفت آور تعلیق آمیز و فریبنده را رقم زد. ما برای به اشتراک گذاشتن این جواهر تاریخی با عموم تماشاگران هیجان‌زده هستیم».

«اینگمار برگمن» از چهره‌های برجسته‌ی تاریخ سینمای جهان بود که در طول شش دهه فعالیت هنری، ‌۹ بار نامزد جایزه‌ی اسکار شده بود و در توصیف شرایط زندگی انسانی از مایه‌های کمدی، امید، یاس و ناامیدی بهره می‌گرفت.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

روایتی از دشمنی دو کارگردان بزرگ سینما

شوک بزرگی که ۱۰ سال پیش به سینمای جهان وارد شد

وی در طول سال‌ها فعالیت سینمایی در مجموع ‌۶۲ فیلم ساخت که فیلم‌نامه بسیاری از آنان را نیز خودش نوشته بود و علاوه‌بر آن، کارگردانی ‌۱۷۰ نمایش تئاتر از او یک چهره درخشان در عرصه این هنر نمایشی ساخته بود.

کارگردانان بسیاری آثار برگمن را الهام‌بخش حیات سینمایی خود دانسته‌اند که از آن جمله می‌توان به «روبرت آلتمن»، «وودی آلن»، «آتوم اگویان»،‌ «استنلی کوبریک»، «دیوید لینچ»، «پل شریدر»، «آندری تارکوفسکی» و «فرانسوا اوزون» اشاره کرد.

از مهمترین فیلم‌های «برگمن» می‌توان به «پرسونا»، «فریادها و نجواها»، «مهر هفتم»، «توت‌فرنگی‌های وحشی»، «لبخندهای یک شب تابستانی»، «همچون یک آینه»، «چراغ زمستانی»، «سکوت»، «آستانه زندگی»، از «مردی با یک چتر»، «سرزمین آرزو»، «آینده با من است»، «زندان»، «رازهای زنان»، «تابستانی با مونیکا»، «درسی در عشق»، «چشم شیطان» و «صحنه یک ازدواج» نام برد.

«برگمن» در دسامبر ‌۲۰۰۳ از دنیای سینما کناره گرفت و روز سی‌ام جولای ۲۰۰۷ در سن ‌۸۹ سالگی در «فارو» درگذشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha