• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403030704210
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیرکل هواشناسی استان همدان:

بارش۳۶۵ میلی‌متری در سال‌زراعی جاری درهمدان/افزایش ۱۱ درصدی بارش در همدان

بارش۳۶۵ میلی‌متری در سال‌زراعی جاری درهمدان/افزایش ۱۱ درصدی بارش در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل هواشناسی استان همدان از بارش۳۶۵ میلی‌متری در سال‌زراعی جاری در این استان خبرداد و گفت: میزان بارش در سال‌ زراعی جاری نسبت به بلند مدت ۳۶ میلی‌متر معادل ۱۱ درصد افزایش داشته است.

 حسین عابد در گفت‌‎وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: در سال زراعی ۱۴۰۲ تاکنون در کشور ۲۱۸ میلی‌متر بارش داشته‌ایم که نسبت به بلندمدت یک میلیمتر کمتر و خوشبختانه نسبت به سال گذشته ۴۰ میلیمتر معادل ۲۳ درصد افزایش داشته‌ایم.

 وی با اشاره به اینکه بارش امسال نسبت به سال گذشته ۱۱۲ میلیمتر معادل ۴۴ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: در بین شهرستان‌های استان بیشترین بارش مربوط به نهاوند و همدان بوده و کمترین مقدار در شمال استان مربوط به رزن و شهرستان درگزین ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی استان همدان گفت: از ابتدای سال‌ زراعی تاکنون ۱.۳ درجه سیلسوس افزایش دما نسبت به بلندمدت در کشور داشته‌ایم و همچنین تغییرات دمایی در استان همدان حدود ۱.۴ درجه سیلسوس بوده است.

وی در رابطه با دلایل تغییرات دمایی، اظهار کرد: به علت پاییز گرم، زمستان و بهار خنک‌تر و بارش‌های خوبی که در نیمه دوم زمستان و دو ماهه اول بهار در سطح استان داشته‌ایم دما نسبت به بلند مدت کمتر بوده است.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به افزایش دما طی ماه‌های آتی، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آتی دمای هوا بین یک تا دو درجه نسبت به بلند مدت افزایش داشته باشد و بارش در حد نرمال و کمتر از نرمال و حدود ۱۰ میلی‌متر باشد که جز این هم انتظار نمی‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان همدان با بیان اینکه عمدتاً نباید انتظار بارش قابل توجه در فصول گرم سال در استان همدان داشته باشیم، گفت: تا پایان هفته پدیده بارشی قابل توجهی در سطح استان نداریم و شرایط جوی خوبی را در پیش داریم.

وی درباره وضعیت هوای استان در هفته جاری، اظهار کرد: در این هفته ممکن است در بعضی روزها افزایش دما تا ۳۰ درجه را تجربه کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha