• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1403030704234
  • خبرنگار : 71415

ادعای خبرگزاری یونهاپ درباره سفر کارشناسان روس به کره شمالی

ادعای خبرگزاری یونهاپ درباره سفر کارشناسان روس به کره شمالی

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی ادعا کرد هیاتی از کارشناسان روسی به کره شمالی سفر کرده‌اند تا به توسعه ماهواره جاسوسی این کشور کمک کنند.

به گزارش ایسنا، این خبرگزاری کره جنوبی به نقل از منبع ناشناسی که «یک مقام دفاعی ارشد» توصیف کرد، مدعی شد هیات کارشناسان روسی بعد از آنکه «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه ماه سپتامبر گذشته با «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی دیدار کرد و به او وعده کمک به توسعه برنامه فضایی کشورش را داد به کره شمالی سفر کرده‌اند.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از این مقام ناشناس تصریح کرد کره شمالی از بعد از آن زمان چند بار تست موتور موشک داشته که به ادعای این رسانه کره جنوبی، احتمالا هدف آنها برآورده ساختن استانداردهای مورد نظر تکنیسین‌های روسی بوده است.

در این گزارش صحبتی از تعداد این «کارشناسان روس» یا زمان سفر ادعایی آنها به کره شمالی نشده است.

کره جنوبی بر این باور است که هر گونه ماهواره‌ای که کره شمالی بسازد ابتدایی خواهد بود اما با این تکنولوژی می‌تواند هدف‌گیری‌های خود را در ضمن تلاشش برای تقویت قابلیت اجرای یک حمله هسته‌ای تقویت کند.

شبکه تلویزیونی ژاپنی «اف.ان.ان» روز جمعه به نقل از مقام‌های دولتی توکیو که نامشان را فاش نکرد نوشت کره شمالی احتمالا در ماه جاری میلادی یک ماهواره جاسوسی را به فضا پرتاب می‌کند.

رسانه‌های ژاپن و کره جنوبی هفته گذشته گزارش کردند مقام‌های این کشورها نشانه‌هایی از برنامه پیونگ یانگ برای پرتاب ماهواره را در یک مرکز فضایی کره شمالی شناسایی کرده‌اند. خبرگزاری یونهاپ نوشت که اخیرا در این مرکز تجهیزات سنجش و ارزیابی مسیر یک موشک فضایی شناسایی شده است.

آخرین باری که کره شمالی یک موشک ماهواره‌بر برای استقرار یک ماهواره جاسوسی پرتاب کرد در نوامبر گذشته بود. پیونگ یانگ پیش از آن نیز دو تلاش ناکام را در اوایل سال ۲۰۲۳ برای پرتاب ماهواره به فضا داشت. پیونگ یانگ وعده داده سه ماهواره جاسوسی دیگر را نیز در سال جاری میلادی در مدار زمین قرار دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha