• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403030704288
  • خبرنگار : 50622

نماینده کرج:

در خصوص انتقال آب طالقان به اشتهارد پیگیری‌های متعددی را انجام داده‌ایم

در خصوص انتقال آب طالقان به اشتهارد پیگیری‌های متعددی را انجام داده‌ایم

ایسنا/البرز نماینده‌ کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: با تغییر سیکل آب مصرفی نیروگاه شهید منتظرقائم، آب ۱۰ حلقه چاه می‌تواند به مصرف آب شرب اضافه شود.

علیرضا عباسی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در حوزه فاضلاب و پالایش آب، نیروگاه شهید منتظر قائم و تغییر سیکل مصرف آب آن مورد توجه و پیگیری قرار دارد. با توجه به اینکه ۱۰ حلقه چاه در آنجا وجود دارد و این نیروگاه سالانه برای خنک شدن حدود ۱۰ میلیون مترمکعب آب مصرف می‌کند، این موضوع را پیگیر هستیم تا با تغییر سیکل ترکیبی نیروگاه و تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان فردیس، بتوانیم از فاضلاب یا آب نامتعارفی که از فاضلاب شهری به دست می‌آید، آب مصرفی نیروگاه را تامین کنیم و در عوض آب این ۱۰ حلقه چاه به مصرف شرب مردم برسد و هم اینکه استفاده‌های دیگری از این آب فراهم شود.

وی افزود: همچنین در مورد انتقال آب طالقان به اشتهارد پیگیری‌های متعددی را انجام داده‌ایم و می‌توان گفت که در این زمینه تقریباً کار تمام شده است و فقط حدود پنج درصد آن باقی مانده که در برنامه‌های آتی سایر اقدامات لازم هم در این زمینه انجام خواهد شد.

عباسی در ادامه اظهار کرد: همین طور موضوع سیاه جوی را از ابتدا دنبال کرده‌ایم و تقریبا بالای ۸۰ درصد کار آن به اتمام رسیده و امیدواریم باقی مانده آن هم به سرانجام برسد تا مردم شهر ماهدشت مشکل اساسی در حوزه بارندگی نداشته باشند. چون وقتی بارندگی اتفاق می‌افتاد، متاسفانه سیلاب به راه می‌افتد و مشکلات زیادی برای‌ مردم این منطقه ایجاد می‌شد.

منتخب مردم البرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: مشکلات دیگری در سه شهر استان داشتیم که تقاضای ارتقای آن به شهرستان را داده‌ایم و در حال پیگیری هستیم که این تقاضا که فعلا از وزارت کشور به هیأت دولت ارسال شده است در صحن دولت هم پیگیری شود و با تصویب آن سه شهر به شهرستان‌های استان اضافه شود.

وی درباره حاشیه نشینی در برخی مناطق استان گفت: حاشیه نشینی یکی از مشکلات اصلی تمام کلان شهرهاست و فقط مختص استان البرز و شهر کرج نیست. اما یکی از موضوعاتی که دنبال می‌کردیم موضوع انتقال زندان‌ها از داخل مجموعه شهری بوده است. یکی از عواملی که حاشیه نشینی را به دنبال داشته و آسیب‌های اجتماعی را هم در حوزه حاشینه نشینی ایجاد می‌کرده، موضوع وجود زندان‌ها در محدوده شهر و استان بوده است.

عباسی در ادامه گفت: بنابراین با پیگیری‌هایی که شد، یکی از این زندان‌ها منتقل شد و زندان‌های دیگر نظیر قزلحصار هم به پیگیری نیاز دارد که انتقال آن انجام شود. چون اطراف این زندان‌ها با مشکلات اساسی مواجه هستیم و بخشی از افرادی که در این زندان‌ها هستند از خارج استان بوده و این موضوع سکونت و حاشیه نشینی را در پی داشته است.

وی ادامه داد: در مورد شهرستان‌هایی که اشاره شد، عمده آنها شهرهای حاشیه ما هستند که وقتی تبدیل به شهرستان شوند، قطعاً خدمات دهی در این مناطق ارتقاء پیدا کرده و این معضل حاشیه نشینی را هم قادر خواهند بود، در حوزه خودشان حل کنند. لذا با تبدیل آنها به شهرستان اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha