• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403030704294
  • خبرنگار : 50444

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی خبر داد

قطع گاز شهرستان فاروج از ۳ روز دیگر

قطع گاز شهرستان فاروج از ۳ روز دیگر

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی از قطع گاز شهرستان فاروج از سه روز دیگر به مدت دو روز خبر داد.

غلامرضا شفیق در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: قرار است با هدف ارتقای ضخامت خط گاز سرخس - نکا در محدوده شهرستان فاروج و روستاهای آن، گاز این شهرستان به مدت دو روز قطع شود تا عملیات ارتقای ضخامت خط انتقال گاز انجام شود.

وی افزود: این عملیات شامل کل شهرستان فاروج شامل شهرها و روستاهای آن و همچنین تعدادی از روستاهای شهرستان شیروان می شود.

وی با بیان اینکه برای انجام عملیات مذکور، شیرهای خط انتقال گاز بین شهرستان های قوچان-فاروج و فاروج-شیروان قطع می شود، اعلام کرد: پیش بینی می شود این عملیات ۴۸ ساعت زمان ببرد و در این مدت از مردم خواهش داریم که همکاری لازم را با شرکت گاز استان و مدیریت بحران شهرستان داشته باشند.

شفیق گفت: پس از آن که خط لوله مورد نظر به طول ۱۷۰۰ متر تعویض شد، اقدامات ایمن سازی و آزمون های لازم برای عدم وجود نشتی گاز انجام و سپس شیرهای بسته شده گاز در این مسیر باز می شود.

وی اظهار کرد: پس از جاری شدن گاز در خط انتقال، باید علمک ها و رگلاتورهای گاز همه منازل توسط اکیپ های تشکیل شده شرکت گاز فعال شود تا گاز به لوله های منازل برسد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی، هنگام آغاز این عملیات، تمام گازبان های استان به شهرستان فاروج فراخوان می شوند تا پس از اتمام عملیات با سرعت به محلات، کوچه ها و منازل مراجعه و گاز خانگی را از طریق علمک‌های گاز وصل کنند.

وی تاکید کرد: پیش بینی تمام تدابیر لازم برای این دو روز که مردم شهرستان فاروج و تعدادی از روستاهای شیروان گاز نخواهند داشت، برعهده فرماندهی پاسخ به بحران به ریاست فرمانداران است و همه اقدامات لازم باید توسط آن ها انجام شود.

به گزارش ایسنا، انجام عملیات ارتقای ضخامت خط گاز سرخس - نکا در محدوده شهرستان فاروج سبب کاهش حریم خط لوله گاز می شود. به طوری که حریم فعلی این خط لوله که ۲۰۰ متر است با کاهش ۱۸۵ متری از هر طرف به ۱۵ متر می رسد و به دلیل قرار داشتن آن در جنوب شهر فاروج، سبب آزادسازی چندین هکتار می شود که امکان ساخت مسکن های طرح نهضت ملی، ایجاد واحدهای تولیدی و... را فراهم می کند.

پیش از این قرار بود عملیات مذکور در هفته گذشته انجام شود که به هفته جاری موکول شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha