• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403030704306
  • خبرنگار : 50416

اقدامات مرکز بهداشت ملایر در راستای جوانی جمعیت

اقدامات مرکز بهداشت ملایر در راستای جوانی جمعیت

ایسنا/همدان کارشناس جوانی جمعیت مرکز بهداشت شهرستان ملایر با اشاره به اقدامات مرکز بهداشت ملایر در راستای جوانی جمعیت، گفت: دو مادر باردار که تصمیم به سقط جنین داشتند، با مشاوره و آموزش‌های مرکز بهداشت ملایر از سقط جنین منصرف شدند.

فاطمه بیات در گفت‌و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه جنین از ابتدا زنده است و حق حیات دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه موجودیت جنین بستگی به تصمیم والدینش دارد، بسیار مهم است که والدین با آگاهی کامل نسبت به موجودی که در آینده عزیزترین فرد زندگیشان خواهد بود، تصمیم بگیرند. 

بیات با بیان اینکه یک مادر باردار دارای یک فرزند، به دلیل عدم رضایت همسرش تصمیم به سقط جنین داشت، افزود: پس از مشاوره توسط همکار ماما و مرکز «نفس» این مادر باردار و همسرش از سقط جنین منصرف شدند.

وی با اشاره به مادر باردار دیگری که با داشتن یک نوزاد هشت ماهه مجددا باردار شده بود، گفت: مادر و مادر شوهر این خانم اصرار به سقط جنین داشتند اما همسر وی  راضی نبود و در نهایت با مشاوره همکار ماما و مرکز نفس، مادر از سقط منصرف شد.

بیات با بیان اینکه بارداری یک معجزه است، مطرح کرد: بسیاری از  زوج‌ها با وجود اینکه هیچ مشکلی ندارند، این معجزه در  زندگی شان رخ نداده است و  در آرزوی چنین روزی هستند.

وی در ادامه برپایی غرفه‌های جوانی جمعیت درسطح شهر(پارک چمران،پارک سیفیه،جهان کوچک،نمازجمعه و...) با حضور کارشناسان  و با هدف آگاه‌سازی عموم جامعه از بحران سالمندی، عواقب تک فرزندی، بی فرزندی و کم فرزندی، ناباروری و سقط جنین، عیادت از مادران تازه زایمان کرده در بیمارستان مهر به همراه خادمان و پرچم امام رضا(ع) و تقدیر و اهدای هدایا به آنها و تقدیر از مادران باردار و زایمان کرده‌ای که قصد سقط جنین داشته‌اند و با همکاری مرکز بهداشت و مرکز «نفس» منصرف شدند را از جمله اقدامات مرکز بهداشت ملایر و واحد جوانی جمعیت به مناسبت هفته جوانی جمعیت برشمرد.

این کارشناس به برگزاری جلسه هماهنگی با گروه‌های مردمی فعال در حوزه جمعیت برای پیشبرد برنامه‌ها و تقدیر از گروه‌هایی که در این زمینه بهترین همکاری را با مرکز بهداشت داشته‌اند اشاره و خاطرنشان کرد: کاشت نهال به نام فرزندان کارمندان مرکز بهداشت، حضور در مرکز مشاوره هنگام ازدواج و تقدیر از زوجین، برگزاری مسابقه نقاشی و مقاله‌نویسی در مدارس شهرستان با هدف کشف تمایل دانش‌آموزان به داشتن برادر و خواهر از دیگر برنامه‌ها بود.

وی تقدیر از فعالان جمعیتی در جشن مامایی، تقدیر از مادران باردار مراکز بهداشتی، نشر محتواهای مرتبط با جوانی جمعیت در گروه‌های مجازی شهرستان و برگزاری جلسه آموزشی باحضور روانشناس برای پرسنل بی فرزند و تک فرزند، تشریح عاقبت تک فرزندی و بی فرزندی برای فرزند، خانواده و جامعه را نیز از جمله اقدامات این مرکز در هفته‌جوانی جمعیت برشمرد.

بیات همچنین به برگزاری جلسات آموزشی توسط مراقبین سلامت، ماما و بهورزان به گروه‌های هدف در سطح شهرو روستا، فضاسازی مراکز، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت با پوستر و بنرهای جوانی جمعیت، دیوارنویسی و برپایی نمایشگاه عکس با محتواهای جوانی جمعیت در ساختمان شبکه بهداشت به مناسبت این هفته اشاره کرد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha