• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403030704309
  • خبرنگار : 50181

معاون معادن اداره کل صمت استان خبر داد:

ذخیره قطعی ۷۰۰ میلیون تنی معادن کرمانشاه

ذخیره قطعی ۷۰۰ میلیون تنی معادن کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه معاون معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از ذخیره قطعی ۷۰۰ میلیون تنی مواد معدنی در معادن کرمانشاه خبر داد.

رسول اسکندری به مناسبت هفته معدن (اول تا هفتم خرداد) در گفت و گو با ایسنا تعداد کل معادن دارای پروانه‌ بهره‌برداری استان را ۲۳۰ مورد اعلام که از این تعداد ۱۸۷ معدن فعال و ۴۳ معدن نیز غیرفعال است.

وی با بیان اینکه میزان ذخیره قطعی معادن استان کرمانشاه ۷۰۰میلیون تن است، افزود: بر اساس استخراج اسمی، سالانه ۱۴ میلیون تن مواد معدنی از معادن کرمانشاه برداشت می‌شود.

معاون معادن و صنایع معدنی اداره کل صمت استان کرمانشاه از مهمترین مواد معدنی استان کرمانشاه نیز یاد کرد و گفت: قیرطبیعی یکی از مهمترین مواد معدنی کرمانشاه است که عمده ذخایر آن را در گیلانغرب و قصرشیرین داریم.

اسکندری با بیان اینکه سنگ تزئینی استان کرمانشاه نیز مشهور است، اظهار کرد: بیشترین ذخایر سنگ تزئینی در سه شهرستان کرمانشاه، هرسین و اسلام آبادغرب قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ذخایری از منگنز را در شهرستان هرسین و ذخایری از سیلیس را در شهرستان‌های روانسر و جوانرود داریم.

معاون معادن و صنایع معدنی اداره کل صمت استان کرمانشاه عمده معادن استان را شامل سنگ لاشه دانست و اضافه کرد: ذخایری از گچ نیز در شهرستان‌های گیلانغرب و قصرشیرین وجود دارد.

اسکندری با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳۴۰ نفر در حوزه معادن کرمانشاه مشغول به کار هستند، عنوان کرد: چنانچه در حوزه فرآوری اقدامات جدی‌تری صورت بگیرد و صنایع وابسته به معدن در استان گسترش یابد، می‌توان تعداد شاغلین بخش معدن را تا چند برابر افزایش داد.

وی در ادامه از مهمترین چالش‌های پیش روی معادن کرمانشاه نیز یاد کرد و مستهلک بودن ماشین آلات و تجهیزات معدنی را از مهمترین آنها برشمرد.

معاون معادن و صنایع معدنی اداره کل صمت استان کرمانشاه با بیان اینکه کمبود سرمایه درگردش نیز یکی از مشکلات مهم پیش روی معادن در کرمانشاه است، گفت: متاسفانه تسهیلات بانکی چندانی در اختیار معادن قرار نمی‌گیرد.

اسکندری وجود معارضین را نیز یکی دیگر از موانع مهم پیش روی معادن دانست و خاطرنشان کرد: بخشی از این معارضین محلی هستند. از سوی دیگر قرارگیری بخشی از مناطق استان در منطقه هوانوردی نیز باعث عدم امکان فعالیت معدنی در این مناطق شده است.

وی مخالفت دستگاه‌های اجرایی مربوطه با ثبت معادن جدید را نیز معضل مهم دیگری اعلام کرد و گفت: البته بخشی از این مشکلات با استفاده از ظرفیت شورای معادن استان تا حدودی قابل حل است.

معاون معادن و صنایع معدنی اداره کل صمت استان کرمانشاه اظهار کرد: یکی دیگر از مهمترین مواردی که امکان برنامه‌ریزی صحیح و جذب سرمایه‌گذاران در حوزه معدن را می‌گیرد، عدم انجام مطالعات جامع اکتشافی معدنی در گستره استان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha