• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403030704321
  • خبرنگار : 50038

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر:

آغاز عملیات اجرایی بند آبخیز روستای «کنجدر»

آغاز عملیات اجرایی بند آبخیز روستای «کنجدر»

ایسنا/همدان رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر از شروع عملیات اجرایی بند آبخیز روستای «کنجدر» خبر داد و گفت: آبخیزداری یعنی هنر استفاده بهینه از مایع حیاتی آب و خاک؛ با به کارگیری صحیح از علم آبخیزداری می‌توان خسارت‌های ناشی از سیل را به حداقل رساند.

جواد زنگنه در گفت‌و گو با ایسنا، افزود: ایجاد سیل بندها در مسیر آب راه‌ها می‌تواند ۳۰ تا ۵۰ درصد از خسارت‌های ویرانگر سیل جلوگیری کند و در کنترل و مهار سیلاب بسیار موثر است.

وی تصریح کرد: جمع شدن آب پشت سیل بندها مانع از فرسایش خاک و افزایش پوشش گیاهی در منطقه می‌شود، این در حالیست که نبود آب در بسیاری از مناطق موجب فرسایش خاک می‌شود که اگر بتوانیم آب را جمع‌آوری کنیم می‌توانیم هم از فرسایش خاک جلوگیری کنیم و هم موجب افزایش پوشش گیاهی شویم.

زنگنه در ادامه با بیان اینکه در راستای پیشگیری و مدیریت اطفای حریق در عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان جلسه مدیریت، برنامه‌ریزی، پیشگیری و اطفای حریق در مراتع، در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر برگزار شد، گفت: با توجه به مصوبات جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت بحران در خصوص پیشگیری و اطفای حریق در عرصه‌های منابع طبیعی که در فرمانداری برگزار شد، مقرر شد برنامه‌ریزی‌های لازم برای مکاتبات با ادارات عضو در ستاد مدیریت بحران برای اجرایی شدن بندهای این مصوبات صورت پذیرد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر همچنین به ساماندهی کوچ عشایر و برخورد با دامداران غیر مجاز شهرستان ملایر اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به گزارشات مردمی مبنی بر حضور عشایر در اراضی پلاک یونس و همچنین اراضی پلاک حاج خدر، یگان حفاظت اداره منابع طبیعی ملایر در محل حضور یافته و به دامداران و عشایر غیرمجاز ساکن در منطقه تذکرات لازم مبنی بر ترک هرچه سریعتر مراتع ملایر و قرار گرفتن در مسیر قانونی کوچ عشایر داده شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha