• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403030704344
  • خبرنگار : 71299

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام تشریح کرد:

دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه درمان و خدمات پزشکی در استان ایلام‌

دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه درمان و خدمات پزشکی در استان ایلام‌

ایسنا/ایلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: ارزان کردن درمان و دسترسی آسان به خدمات پزشکی استراتژی دولت آیت‌الله رئیسی بود و اکنون بسیاری از این طرح‌ها به بار نشسته است.

دکتر «هدایت حیدری‌زاده» با اشاره به اینکه دولت مردمی شهید جمهور دکتر آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در حوزه سلامت، اقدامات ماندگاری انجام داده است، اظهار کرد: محرومیت‌زدایی از سلامت، هدف‌گذاری ویژه برای مناطق کم‌برخوردار و مرزی، ارزان کردن درمان و دسترسی آسان به خدمات پزشکی، استراتژی که از سوی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و در دولت سیزدهم با جدیت دنبال شد و اکنون سرعت اجرای بسیاری از پروژه‌های حوزه سلامت کاملا مشهود است و ثمره بسیاری از این طرح‌ها و برنامه‌ها برجان جامعه و به ویژه جان دردمند بیماران نشسته است.

وی بزرگترین افتخار آیت‌الله رئیسی را خدمت بی‌منت به ملت قلمداد کرد و گفت: سیلِ واکسن و پایان اضطرار کرونا، بیمه رایگان ۵ دهک اول درآمدی، بیمه درمان ناباروری، حمایت ویژه از ۱۰۷ گروه بیماری خاص و صعب‌العلاج، اَبَر بیمارستان‌ها و دگرگونی چهره درمان و رایگان کردن درمان کوردکان زیر هفت سال از جمله اقدامات موثر دولت در حوزه سلامت است.

افتتاح بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی رازی پس از ۱۲ سال در شهریورماه سال ۱۴۰۱

حیدری‌زاده با اشاره به افتتاح بیمارستان رازی در دوران تصدی شهید جمهور خاطرنشان کرد: این بیمارستان دارای ۱۸ بخش درمانی و پاراکلینیکی شامل اورژانس، داخلی مردان و زنان، نفرولوژی، نورولوژی، جراحی اطفال، شیمی درمانی، دیالیز، ICU  یک، دو و سه، اتاق عمل، آزمایشگاه، تصویربرداری، فیزیوتراپی، درمانگاه فوق تخصصی، کلینیک زخم و درد است.

دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه درمان و خدمات پزشکی در استان ایلام‌

سرپرست دانشگاه افزود: هم اکنون بیش از ۶۱۰ پرسنل درمانی و تخصصی در این بیمارستان در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۴۴ نفر متخصص و ۲۶۵ نفر پرستار به درمان مراجعین می‌پردازند.

دکتر هدایت حیدری‌زاده، ادامه داد: این بیمارستان در ۸ طبقه ساخته شده و دارای ۳۷۶ تخت است که در حال حاضر بیش از ۱۵۴ تخت آن فعال است و هم اکنون بزرگترین بیمارستان سطح استان محسوب می‌شود و در آینده نزدیک نیز بخش‌های آنژیوگرافی، VIP-IPD بخش ویژه شماره ۴ و داروخانه شیمی درمانی می‌توانند مورد بهره‌برداری قرار بگیرند.

بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایلام

وی با اشاره به افتتاح کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، اظهار داشت: این کتابخانه با زیربنای ۳ هزار ۸۷۲ متر مربع، با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان ساخته شده و عملیات آن در سال ۹۸ آغاز شده و با حضور استاندار ایلام افتتاح شد و هم اکنون ۹ هزار عنوان و ۲۶ هزار جلد کتاب فارسی و ۳۷۰۰ عنوان و ۷۶۰۰ کتاب لاتین در آن موجود است.

افتتاح مرکز فوریت‌های پزشکی شهید قاسم سلیمانی در پایانه مرزی مهران

دکتر هدایت حیدری‌زاده با اشاره به افتتاح مرکز فوریت‌های پزشکی شهید قاسم سلیمانی با حضور وزیر بهداشت، گفت: این مرکز با زیربنای ۲۲۰۰ متر مربع و هزینه بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان با ۱۵۰ تخت در دو طبقه و در طی ۸ ماه احداث شده است.

وی افزود: در اربعین سال گذشته ۲۳۵۶۶ نفر به مرکز فوریت‌های پزشکی شهید قاسم سلیمانی در مرز بین‌المللی مهران مراجعه و خدمات دریافت کردند که نشان از اهمیت خدمات دانشگاه علوم پزشکی ایلام دارد.

بیمارستان ملکشاهی به زودی افتتاح می‌شود

سرپرست دانشگاه با بیان اینکه این بیمارستان با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی در حال تکمیل است، تصریح کرد: بیش از ۹۵ درصد تجیهزات این بیمارستان نیز خریداری شده است و هم اکنون در انبارهای دانشگاه قرار دارد و به محض تحویل توسط پیمانکار، تجهیزات نیز نصب خواهند شد.

دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه درمان و خدمات پزشکی در استان ایلام‌

حیدری‌زاده ادامه داد: پرسنل این بیمارستان نیز مشخص شده‌اند و به محض افتتاح، به کار گرفته خواهند شد.

اختصاص اولین دستگاه رادیوتراپی درمان سرطان به استان ایلام

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اینکه ایلام تنها استانی است که فاقد دستگاه رادیوتراپی مختص بیماران سرطانی است، اظهار داشت: این دستگاه مهم و حیاتی در راستای کاهش بار مالی و مشقت بیماران استان در مراجعه به سایر استان‌ها جهت درمان، وارد استان شده است.

دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه درمان و خدمات پزشکی در استان ایلام‌

دکتر هدایت حیدری‌زاده افزود: با ورود این دستگاه شتاب‌دهنده خطی که از معتبرین برندهای روز دنیاست، درمان دقیق سرطان با پرتو درمانی و رادیوتراپی در آینده انجام خواهد شد.

وی افزود: این دستگاه با حمایت وزارت بهداشت و پیگیری دکتر سارا فلاحی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی و با اعتباری بالغ بر یکهزار میلیارد ریال از محل هیأت امنا ارزی وزارت بهداشت تأمین اعتبار و وارد استان شده است.

دستگاه آندوسکوپی کودکان در بیمارستان امام خمینی (ره) راه‌اندازی شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اعلام این خبر، اظهار داشت: با تلاش همکاران و مساعدت وزارت بهداشت، بخش آندوسکوپی اطفال در بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام راه‌اندازی و در حال خدمت‌رسانی به همشهریان می‌باشد.

 حیدری‌زاده  با تأکید بر اینکه آندوسکوپی اطفال در صورت نیاز از دوره نوزادی تا ۱۸ سالگی انجام می‌گیرد گفت: شک به بیماری زخم معده و دئودنوم، عفونت در مری و معده، درد حاد شدید در ناحیه معده، استفراغ خونی، ملنا (مدفوع سیاه قیری)، درد در هنگام بلع، استفراغ مکرر، خارج سازی جسم خارجی و اقدامات درمانی خاص از جمله مواردی است که نیاز به انجام آندوسکوپی در اطفال دارد.

وی افزود: با خرید این دستگاه پزشکان فوق‌تخصص گوارش اطفال در بیمارستان مستقر و روزهای یکشنبه و سه‌شنبه اقدام به انجام آندوسکوپی برای اطفال می‌کنند.

حیدری‌زاده تصریح کرد: دسترسی آسان و درمان سریعتر، کاهش هزینه‌ها، صرفه جویی در وقت و عدم نیاز به مراجعه بیماران به خارج از استان از مزایای مهم راه اندازی بخش آندوسکوپی در بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، سرپرست دانشگاه با اشاره به کاهش اعزام بیماران گوارشی کودک به استان‌های مجاور در پی وجود دستگاه آندوسکوپی کودکان در استان خاطر نشان کرد: این دستگاه از نظر کیفیت و اندازه اسکوپ جزء دستگاه‌های مجهز آندوسکوپی اطفال است و کمترین آسیب را به دستگاه گوارش وارد می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha