• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403030704346
  • خبرنگار : 71516

قطر حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان رفح را محکوم کرد

قطر حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان رفح را محکوم کرد

قطر حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان رفح را محکوم و بر لزوم پایبندی مقامات صهیونیست به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره توقف حملات علیه رفح تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه قطر حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان رفح را محکوم و تاکید کرد: این حمله نقض خطرناک قوانین بین‌المللی است و می‌تواند بحران انسانی در غزه را تشدید کند. مقامات اسرائیلی باید به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره توقف حملات به رفح پایبند باشند. ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم اقدام فوری را انجام دهند که مانع ارتکاب نسل‌کشی در آخرین پناهگاه آوارگان غزه شود. جامعه جهانی همچنین باید مانع اجرای طرح اشغالگران برای مجبور کردن فلسطینی‌ها به کوچ اجباری از شهر رفح شود.

طبق گزارش الجزیره، وزارت خارجه قطر تاکید کرد: ما نگران این هستیم که این حملات تلاش‌های کنونی برای آتش‌بس و تبادل اسرا را پیچیده کند و مانع رسیدن به یک توافق آتش‌بس فوری و دائم شود. ما بر موضع ثابت خود درباره عدالت مسئله فلسطین و لزوم برآورده کردن حقوق مشروع ملت فلسطین از جمله تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس شرقی تاکید می‌کنیم.

قتل‌عام وحشیانه رژیم صهیونیستی در شامگاه یکشنبه با هدف قرار دادن اردوگاه آوارگان در غرب رفح در جنوب نوار غزه، موج گسترده‌ای از محکومیت‌ها را در پی داشت.

حمله به رفح

جنگنده‌های متجاوز ارتش رژیم صهیونیستی یکشنبه شب، چادرهای آوارگان فلسطینی را در شمال‌غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند. در این جنایت تاکنون ۳۰ نفر از فلسطینیان، شهید و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند. جست‌وجو برای یافتن افراد زیر آوار مانده همچنان ادامه دارد.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد، ارتش اشغالگر صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته بیش‌ از ۱۰ مرکز اسکان آوارگان فلسطینی را در رفح بمباران کرده که طی آن بیش از ۱۹۰ فلسطینی شهید شده‌اند.

دفتر مذکور تأکید کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین جنایت خود، چادرها و مراکز اسکان آوارگان در شمال‌غرب رفح را با هفت موشک و بمب بزرگ بمباران کرد که بر اثر آن تا این لحظه دست‌کم ۳۰ فلسطینی شهید و ده‌ها نفر هم زخمی شده‌اند.

سازمان امداد و نجات غزه نیز اعلام کرد بر اثر این جنایت در رفح، افراد زیادی دچار قطعی عضو یا سوختگی شدید شده‌اند و زنان و کودکان زیادی نیز قربانی شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha