• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403030704351
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

راه اندازی رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه خراسان جنوبی مؤثر است

راه اندازی رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه خراسان جنوبی مؤثر است

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: راه اندازی رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه خراسان جنوبی مؤثر است.

جواد قناعت امروز دوشنبه ۷ اردیبهشت با بیان این مطلب در دیدار اعضای هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان، بیان کرد: راه اندازی رشته پزشکی با توجه به نیاز استان به پزشک عمومی ضروری است.

وی با اشاره به زیرساخت های استان خراسان جنوبی در حوزه بهداشت و درمان، تصریح کرد: با راه اندازی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی، فرزندان این منطقه مجبور نیستند برای ادامه تحصیل به سایر استان ها مهاجرت کنند و با امنیت بیشتردر کنار خانواده خود به تحصیل ادامه می دهند.

قناعت گفت: با فعال شدن رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند، بالطبع زمینه برای شروع به کار دیگر رشته های علوم پزشکی و پیراپزشکی فراهم می شود.

استاندار ، اهتمام هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان در راه اندازی رشته پزشکی را قابل تقدیر خواند و بر پیگیری این موضوع تا حصول نتیجه تأکید کرد.

وی کمبود پزشک عمومی و متخصص در استان را به نسبت شاخص‌های کلان ملی معضلی خواند که برای رفع آن پیگیری‌های زیادی شده و گفت: بهترین راهکار برای رفع این مشکل، بومی گزینی و جذب دانشجو در داخل استان است.

قناعت بیان کرد: راه اندازی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی، در کنار ظرفیت هایی که در دانشگاه علوم پزشکی استان فراهم شده، فرصت خوبی برای افزایش تعداد دانشجویان این رشته در استان و کمک به رفع مشکلات موجود است.

استاندار اظهار کرد: جذب دانشجوی پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی می تواند گامی مؤثر در توسعه خراسان جنوبی باشد.

در این جلسه گزارشی درخصوص اقدامات صورت گرفته برای راه اندازی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی استان ارائه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha