• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403030704353
  • خبرنگار : 50163

مدیرعامل شرکت آبفای زنجان:

روستائیان انشعابات غیر مجاز آب در روستاها را گزارش کنند

روستائیان انشعابات غیر مجاز آب در روستاها را گزارش کنند

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت آبفای زنجان گفت: در راستای حل تنش‌های آبی در روستاها علاوه بر اقداماتی که توسط مسئولان انجام می‌شود اهالی نیز باید احساس وظیفه کنند و متخلفانی که انشعابات غیر مجاز در روستاها دارند را معرفی کنند.

محمدعلی نادرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به موضوع کمبود آب در برخی از روستاها، اظهار کرد: با اقدامات انجام‌ شده ۲۱۶ روستای استان از تنش‌ آبی خارج شده‌اند که در این مسیر هم از اعتبارات استانی، ملی و مشارکت مردمی استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه تنش آبی در برخی از روستاهای استان فصلی است، تصریح کرد: دلیل این موضوع نیز این است که وقتی وارد فصل گرما می‌شویم یک سری از مصارف جدید در روستاها افزایش می‌یابد.

این مسئول با توضیح اینکه در بسیاری از روستاها شهرنشینان و حتی برخی از اهالی روستا برای خود باغچه‌های کوچک تفریحی ایجاد کرده‌اند، ادامه داد: این افراد برای آبیاری باغ و باغچه‌های خود از آب شرب و لوله‌کشی شده استفاده می‌کنند که این موضوع باعث افزایش مصرف آب در روستاها می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم برخی از روستاها نیز که قطعی آب دارند پس از وصل شدن آب تانکرهای آب خود را مازاد بر نیاز پر می‌کنند، توضیح داد: متاسفانه برخی از روستاییان نیز حتی برای آب دادن به دام‌های خود به ویژه در فصل تابستان از آب شرب استفاده می‌کنند که این موضوع  نیز در کمبود آب در روستاها تاثیرگذار است.

نادرخانی با بیان اینکه در راستای حل تنش‌های آبی در روستاها علاوه بر اقداماتی که توسط مسئولان انجام می‌شود اهالی نیز باید احساس وظیفه کنند، خاطرنشان کرد: از روستائیان درخواست داریم متخلفانی که انشعابات غیر مجاز در روستاها دارند را معرفی کنند زیرا شناسایی این افراد در رفع تنش‌ آبی برخی از روستاها بسیار موثر خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha