• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403030704367
  • خبرنگار : 90047

حسن حمیدی خبر داد: اعزام کشتی فرنگی و ساحلی کارگران به مسابقات جهانی یونان

حسن حمیدی خبر داد: اعزام  کشتی فرنگی و ساحلی کارگران به مسابقات جهانی یونان

رییس انجمن کشتی کارگران با اشاره به حضور تیم کشتی کارگران در مسابقات جهانی یونان گفت: با قدرت در این رویداد مهم شرکت خواهیم کرد.

حسن حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تیم‌های منتخب کشتی فرنگی و ساحلی کارگران که در 3 دوره گذشته مسابقات جهانی قهرمان شده اند، در رقابتهای جهانی یونان نیز که شهریور برگزار می‌شود با قدرت حضور پیدا خواهند کرد تا از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند.

حمیدی با بیان این که رقابت های جهانی ورزش کارگری هر دو سال یک بار برگزار می شود، گفت: برای چهارمین دوره است که در رقابت‌های جهانی شرکت می‌کنیم. در سه دوره قبلی در هر دو رشته کشتی ساحلی و فرنگی کارگری قهرمان جهان شدیم. در دوره قبل این رقابتها نیز که در ایتالیا برگزار شد قصد شرکت داشتیم که به دلیل صادر نشدن ویزای کل کاروان ورزش کارگری ایران از حضور در این مسابقات کنار کشیدیم.   

رییس انجمن کشتی فرنگی و ساحلی کارگران تصریح کرد: در جهت حضور خوب و قدرتمند در رقابت‌های جهانی یونان، از دل مسابقات قهرمانی کشور کشتی فرنگی و ساحلی کارگران که به صورت همزمان طی روزهای ۱۹ و ۲۰ خرداد در گیلان برگزار می شود، بهترین های کشتی کارگری انتخاب خواهند شد که البته استان گیلان با دو تیم در این مسابقات حضور خواهد داشت و رقابت‌ها با دو کیلو ارفاق وزن برگزار می‌شود.

وی با تقدیر و تشکر از زحمات همایون معصومی رئیس انجمن کشتی کارگران استان گیلان افزود: حضور در رقابت‌های کشتی فرنگی و ساحلی کارگران جهان باعث می‌شود تا رقابتهای قهرمانی کشور گیلان در سطح کمی و کیفی خوبی برگزار شود.

حمیدی با بیان این که کشتی کارگران در سطح کشور از جایگاه خوبی برخوردار است و بسیاری از قهرمانان ملی از این عرصه به تیم های ملی معرفی شده‌اند، افزود: بر اساس بخشنامه اتحادیه ورزش کارگری جهان (Csit) ورزشکارانی که در مسابقه های جهانی، المپیک و بازیهای آسیایی عضو تیم های ملی کشورشان بوده‌اند حق شرکت در بازیهای ورزش کارگری جهان را ندارند.

رییس انجمن کشتی فرنگی و ساحلی کشتی کارگران با اشاره به حضور نماینده کشتی کارگران ایران در اتحادیه جهانی، اظهار کرد: انتخاب بهمن میرزایی در تشکیلات ورزش کارگری جهان به عنوان دبیر کمیته فنی مسابقات جهانی کشتی در سال گذشته موفقیتی ارزشمند برای جامعه کشتی کارگری ایران بود. به دنبال آن هستیم که کشتی آزاد را نیز در تقویم ورزش کارگری جهان بگنجانیم که در این خصوص مسئولان اتحادیه ورزش کارگری جهان موافقت اولیه خود را با برگزاری این رقابت ها اعلام کرده اند که اگر این اتفاق رخ دهد اولین دوره آن را با موافقت فدراسیون ورزش کارگری در ایران میزبانی خواهیم کرد. تشکیلات اتحادیه ورزش کارگری جهان قدمتی ۵۰ ساله دارد که ورزش کارگری ایران 10 سال است به عضویت این اتحادیه در آمده است.

وی همچنین با بیان این که ورزش کارگری نیاز به توجه و سرمایه‌گذاری دارد، خاطرنشان کرد: اهمیت ورزش کارگری در حفظ سلامت و صیانت از نیروی کار مولد کشور بر کسی پوشیده نیست. در حقیقت ورزش در محیط‌های کار و بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی سلامت جسم و روح جامعه کارگری را به همراه خواهد داشت تا قانونگذار نسبت به سرمایه گذاری در این بخش به منظور نیل به تولید ارزش افزوده و بهره وری نیروی کار توجه و التفات لازم را به خرج دهد. امروز عمده توجه‌ها در بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی به ورزش حرفه ای معطوف شده و آن قدری که این بنگاهها به تیمداری اقبال نشان می دهند، به اصل ورزش کارگری در جهت حفظ و صیانت از نیروی کار توجه لازم را ندارند؛ موضوعی که باعث‌ گلایه بسیاری از دلسوزان ورزش کارگری شده است.

حمیدی در پایان از اعزام تیم منتخب کشتی آزاد کارگران ایران به جام «سرکیسیان» ارمنستان در شهریور ماه خبر داد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha