• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403030704396
  • خبرنگار : 71959

کشف ۲۶ کیلوگرم موادمخدر از قاچاقچیان در پایتخت

کشف ۲۶ کیلوگرم موادمخدر از قاچاقچیان در پایتخت

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ از انهدام یک باند توزیع مواد مخدر و دستگیری یک خرده فروش حرفه‌ای در جریان دو عملیات پلیسی خبرداد.

سرهنگ حسین باباپور در گفت‌وگو با ایسنا درباره جزئیات دو ماموریت اخیر پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ گفت: در هفته های گذشته در دو عملیات جداگانه، ۲۶ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد.

انهدام باند قاچاق مواد مخدر در تهران

وی درباره جزئیات اولین پرونده افزود: پس از تحقیقات بسیار گسترده و کار عملیاتی، این پلیس توانست اطلاعاتی از یک باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در تهران کسب کند. سرکرده این باند، یکی از قاچاقیان به نام و سابقه دار بود که دستگیری وی در دستور کار همکاران من قرار گرفت.  

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ ادامه داد: مخفیگاه این فرد شناسایی شد و مشخص شد وی اقدام به اجاره یک منزل مسکونی کرده و از این خانه، توزیع و خرید و فروش مواد مخدر صورت می‌گیرد. با بررسی های بیشتر، چهار عضو دیگر این باند نیز شناسایی شدند و دستور بازداشت آنها صادر شد. 

وی افزود: در روزهای اخیر در یک عملیات ضربتی، ماموران به این خانه نفوذ کردند و متهمان دستگیر شدند. همچنین در بازرسی از این خانه، ۱۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد. متهمان به همراه مواد مخدر کشف شده به مراجع قضایی تحویل داده شدند. همچنین بررسی ها برای دستگیری سایر اعضای این باند ادامه دارد.

شب گذشته خرده فروش مولوی دستگیر شد

باباپور با اشاره به دومین پرونده این پلیس افزود: مدتی پیش، پلیس چند فقره شکایت مردمی از فردی در محله مولوی دریافت کرد که در بررسی ها مشخص شد این فرد، یکی از خرده فروشان مواد مخدر بوده و اقدامات وی موجب نارضایتی مردم منطقه شده است. در همین راستا تیمی از ماموران پایگاه هشتم پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت، رسیدگی به این پرونده را در دستور کار قرار دادند.

باباپور گفت: طی اقدامات پلیسی، محل دقیق زندگی این فرد شناسایی و مجوز دستگیری و ورود به منزل وی صادر شد. در ادامه ماموران با اجرای یک عملیات غافلگیرانه، شب گذشته به محل اختفای این مواد فروش مراجعه کردند. وی با دیدن ماموران قصد فرار داشت که موفق نشد و با دستبند به پایگاه پلیس منتقل شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ ادامه داد: ۱۲ کیلوگرم مواد مخدر از منزل این فرد در محله مولوی کشف شد. 

باباپور با اشاره به اینکه پلیس و دستگاه قضائی مصمم هستند با افرادی که مواد مخدر توزیع می کنند؛ برخورد جدی کنند؛ گفت: کسانی که  نظم و آرامش عمومی شهروندان را خدشه کرده و باعث ایجاد رعب و وحشت می شوند؛ نمی توانند از پلیس و قانون فرار کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha