• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 1403030704407
  • خبرنگار : 71533

سردار پاکپور خبر داد

نیروی زمینی سپاه به پهپادهای امدادرسان در صحنه‌های عملیات مجهز می‌شود

نیروی زمینی سپاه به پهپادهای امدادرسان در صحنه‌های عملیات مجهز می‌شود

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: پهپادهای ما باید بتوانند در صحنه به نیروهای حاضر در میدان کمک کند و استفاده از توان بالگردی هوانیروز سپاه در حوزه جابجایی مجروح نیز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایسنا، سردار محمد پاکپور در آغاز سومین مسابقات « طب رزم شمس ۳» نیروی زمینی سپاه با تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش، گفت: این یک حادثه بسیار سنگین برای نظام و کشور بود، ولی حضور باشکوه مردم در بدرقه و تشییع پیکرهای شهدای خدمت باردیگر فضای کشور را معطر کرد. مراسم‌ تشییع پیکرهای شهدای خدمت که در تبریز، قم، تهران، بیرجند و مشهد صورت گرفت کم‌نظیر و بسیار باشکوه بود. اتفاقی که افتاد موجب تغییر نگاه دنیا به جمهوری اسلامی ایران شد؛ به این معنا که مردم در هر شرایط از نظام جمهوری اسلامی حمایت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: عملکرد بهداری رزمی در حد بسیار بالایی از کیفیت قرار دارد و در زمینه مردم‌یاری هم حدود ۱۶ سال است که در مناطق محروم کشور اقدام به ایجاد بیمارستان‌های سیار و صحرایی می‌کنیم تا از طریق آن به مردم محروم خدمات دهیم که این جزء افتخارات ماست.

پاکپور تاکید کرد: پیشرفت بخش بهداشت و درمان در نیروی زمینی سپاه در حوزه آموزشی و تجهیزاتی در راستای رزم بوده است. بیشتر تجهیزات ما در نیروی زمینی سپاه بومی و داخلی است و نیروهای بهداری رزمی برحسب نیازهای میدان، خودشان آنچه نیاز داشتند را طراحی کرده و ساخته‌اند و از آن در چرخه امداد و درمان بهره‌برداری می‌کنند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به اقدامات امدادی و اولیه پزشکی در صحنه درگیری حادثه تروریستی چابهار و راسک، یادآور شد: یگان‌های نیروی زمینی به قابلیت‌هایی دست یافتند که می‌توانند در صحنه عملیات، عمده اقدامات اولیه را انجام دهند.

پاکپور با اشاره به لزوم طراحی قابلیت تجهیز پهپادها و ریزپرنده‌ها به انتقال تجهیزات پزشکی به صحنه درگیری، تصریح کرد: پهپادهای ما باید بتوانند در صحنه به نیروهای حاضر در میدان کمک کند و استفاده از توان بالگردی هوانیروز سپاه در حوزه جابجایی مجروح نیز در دستور کار قرار دارد. مسابقات بهداری رزمی مانند رزمایش‌های سایر رسته‌ها به فرماندهان کمک می‌کند تا نیازهای این رسته را شناسایی و تامین کند. ما باید دائماً با برگزاری رزمایش‌ها و مسابقات طب رزم از تجربه‌های فرماندهان میدانی نبرد در این حوزه استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha