• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403030704446
  • خبرنگار : 50181

مدیرعامل نیروگاه بیستون:

برای تولید برق در فصل تابستان آمادگی داریم

برای تولید برق در فصل تابستان آمادگی داریم

ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون از آمادگی کامل دو نیروگاه تحت مدیریت این مجموعه برای تولید برق در فصل تابستان و گذر از پیک مصرف امسال خبر داد و ابراز امیدواری کرد، با همراهی مشترکین تابستان امسال را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.

مهندس مسعود میرزاعسگری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه دو نیروگاه بیستون و اسلام آبادغرب تحت مدیریت شرکت مدیریت تولید برق بیستون است، ظرفیت نیروگاه حرارتی بیستون را ۶۴۰ مگاوات(دو واحد ۳۲۰ مگاواتی) و ظرفیت نیروگاه اسلام آبادغرب را ۱۰۰ مگاوات(چهار واحد ۲۵ مگاواتی) اعلام کرد.

وی با اشاره به آمادگی این نیروگاه ها جهت تولید برق در فصل گرمای امسال، عنوان کرد: بعد از گذر از پیک مصرف برق تابستان هر سال، آمادگی نیروگاه‌ها برای فصل گرمای سال بعد به تدریج آغاز می‌شود و رویکرد امسال وزارت نیرو این بود که تعمیرات نیروگاه‌ها تا قبل از نیمه اردیبهشت به پایان برسد.

وی ادامه داد: خوشبختانه تعمیرات اساسی نیروگاه های بیستون و اسلام آبادغرب به موقع انجام شد و اکنون با تمام توان آمادگی تولید برق پایدار در فصل گرما را داریم.

 میرزاعسگری، مهمترین نکته درباره تعمیرات اساسی این نیروگاه ها استفاده از توان متخصصین داخلی بود و تمام کارها با استفاده از ظرفیت نیروهای توانمند داخل کشور انجام و برخی تجهیزات و قطعات نیز در داخل کشور ساخته شد.

وی میزان تولید سال گذشته نیروگاه بیستون را حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار مگاوات اعلام کرد که نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱۳ درصد رشد داشته و ابراز امیدواری کرد در سال جاری نیز افزایش تولید برق ۱۰ درصدی را در این نیروگاه شاهد باشیم.

میرزاعسگری عنوان کرد: نیروگاه بیستون علاوه بر تولید برق، نقش مهمی در پایداری شبکه برق کشور نیز دارد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون اظهار کرد: سال گذشته در نیروگاه اسلام آبادغرب نیز ۶۵۳ هزار مگاوات تولید برق داشتیم.

میرزاعسگری از راندمان مناسب نیروگاه بیستون نیز یاد کرد که حدود ۳۹ درصد می‌باشد و گفت: راندمان نیروگاه‌های حرارتی به طور معمول در کشور ۳۸ است و ما وضعیت مناسب‌تری نسبت داریم.

لزوم همراهی مشترکین برای گذر از پیک تابستان

وی در ادامه بر لزوم مدیریت مصرف برق در فصل گرمای پیش رو تاکید کرد و ادامه داد: با وجود آنکه همه نیروگاه‌های کشور در آمادگی کامل قرار دارند، اما برای گذر از پیک مصرف تابستان همکاری مشترکین را نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون با اشاره به اینکه در کشور ایران بخش خانگی سهم عمده مصرف برق را به خود اختصاص می‌دهد، افزود: در بخش خانگی تجهیزات سرمایشی بیشترین مصرف را دارند و لازم است استفاده از وسایل استاندارد با بازدهی بالا در دستورکار قرار گیرد.

میرزاعسگری گفت: با توجه به اینکه در کشور تنها در دو یا سه ماه با اوج مصرف برق مواجهیم و از سوی دیگر احداث نیروگاه ها هزینه‌های بسیار سنگینی دارد، لذا منطقی نیست برای این زمان نه چندان طولانی هزینه بسیاری صرف احداث نیروگاه شود و بهترین راه برای گذر از پیک مصرف برق در فصل گرما و جلوگیری از خاموشی، همکاری مردم و مدیریت مصرف برق است.

وی افزود: مشترکین باید بدانند که تولید برق در چه شرایط سختی و با چه هزینه زیادی انجام می‌شود و در مصرف انرژی نهایت مدیریت را داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه نیروگاه بیستون جزو صنایع آلاینده نیست، عنوان کرد: هم پساب و هم دود خروجی نیروگاه کنترل می‌شود. همچنین به سیستم پایش آنلاین نیز مجهز هستیم که اطلاعات دود خروجی نیروگاه را در اختیار محیط زیست قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون با اشاره به بازچرخانی بخشی از پساب خروجی نیروگاه بیستون، عنوان کرد: برای کاهش مصرف آب، در بلندمدت استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب را در دستورکار داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۷ ۱۶:۲۸

نیروگاه بیستون که در فصل سرما از مازوت بعنوان سوخت جایگزین استفاده می کند الاینده نیست ؟؟؟؟ در سامانه خنک کننده این نیروگاه به چه دلیل همانند استانهای کم آب از تر به خشک به حفظ منابع ابهای زیر زمینی چاهها تغییر پیدا نمی کند ؟ لطفا رسیدگی فرمایید