• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403030704464
  • خبرنگار : 50004

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان:

بزرگ‌ترین پروژه‌های آبرسانی آذربایجان شرقی تا اوسط تیر ماه به بهره‌برداری می‌رسند

بزرگ‌ترین پروژه‌های آبرسانی آذربایجان شرقی تا اوسط تیر ماه به بهره‌برداری می‌رسند

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های آبرسانی استان گفت: بزرگ‌ترین پروژه‌های آبرسانی آذربایجان شرقی تا اوسط تیر ماه به بهره‌برداری می‌رسند.

محمد خانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران از پوشش ۱۰۰ درصدی نقاط شهری استان در دسترسی به آب سالم و بهداشتی، خبر داد و گفت: در سال گذشته ۱۵ پروژه با هدف تغییر آب پایدار و آبرسانی در دست اجرا بود که هفت پروژه تکمیل شد و تکمیل سایر پروژه‌ها نیز در طول سال جاری دنبال می‌شود.

وی با اشاره به ضعف منابع آب زیرزمینی مناطق هوراند و قره‌آغاج، از تلاش برای برقراری آب پایدار در این مناطق تا فرا رسیدن اوج فصل گرما و اواسط تیر ماه سال جاری خبر داد و گفت: این رویداد آبی بزرگ با صرف اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی در هوراند و ۴۰ میلیارد تومان در قره‌آغاج، صورت گرفته است.

خانی دسترسی ۲۲۰ روستای آذربایجان شرقی به آب پایدار در سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با این اقدام در دولت سیزدهم تعداد روستاهای دارای آب پایدار و مطمئن به ۲۲۴۰ رسید و در حال حاضر ۵۰۰ روستای نیازمند به دسترسی به آب پایدار در سطح استان وجود دارد.

وی متذکر شد: این اقدامات به معنی عدم آبرسانی به روستاها نیست؛ بلکه اقداماتی جهت آبرسانی به روستاها توسط جهاد سازندگی و آب و فاضلاب روستائی انجام شده بود که به دلیل خشکسالی و کاهش تامین منابع، برای چندمین بار، آبرسانی پایدار به این روستاها انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: نهضت جهاد آبرسانی در دولت سیزدهم مانند روزهای اول انقلاب، مورد توجه قرار گرفته و آبرسانی پایدار به ۲۲۰ روستا در سال گذشته و با وجود پراکندگی جغرافیایی در طول دو دهه گذشته بی‌سابقه بود. تامین آب پایدار در بیش از ۲۵۰ روستای استان در طول سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی از همراهی قرارگاه بسیج سازندگی در تامین آب پایدار مناطق روستائی خبر داد و گفت: از نظر پیشرفت پروژه‌های آبی با مشارکت بسیج سازندگی، جزو استان‌های اول و پیشرو با پیشرفت ۹۱ درصدی هستیم.

وی در خصوص تصفیه خانه‌های استان نیز اظهارکرد: از هشت تصفیه خانه در حال احداث استان ۶ تصفیه خانه شامل مدول دوم تصفیه خانه تبریز، اسکو ، آذرشهر، ملکان، مدول دوم مرند و تصفیه خانه هریس در صورت تداوم تخصیص اعتبارات تا پایان سال آماده بهره برداری می شود.

خانی ادامه داد: چهار مورد از این تصفیه خانه‌ها دارای مصوبه سفر ریاست جمهوری است و اعتبارات اجرا و تکمیل طرح ها از این مکان است و ۲ مورد دیگر هم از اعتبارات ملی و استانی اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی یادآور شد: تصفیه خانه آذرشهر در هفته دولت به بهره برداری می رسد و تصفیه خانه هشترود و سردرود نیز با تخصیص اعتبار فعال می شود.

وی در خصوص ورود خیران به موضوع آبرسانی گفت: در اردیبهشت ماه مراسم تجلیل از خیران آبرسان با حضور شهید رحمتی برگزار شد که موجب ترویج و جذب سرمایه گذار در این خصوص شد.

خانی در خصوص زیرساخت‌های فاضلاب گفت: ساخت ۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب نیز در استان برای زیر پوشش قرار دادن ۴۰ هزار مشترک جدید در دست اجرا است اکنون ۷۶درصد جمعیت استان تحت پوشش قرار دارد که با افزوده شدن شبکه فاضلاب جدید درصد پوشش نیز افزایش می یابد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۸ ۱۵:۵۴

از تصفیه خانه دوم اهر چه خبر؟ بوی تعفن در فصل‌های گرم سال شهروندان‌ را اذیت می‌کند.