• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403030704473
  • خبرنگار : 71612

مخالفت نخست وزیر ایتالیا با اظهارات جنگ‌طلبانه دبیرکل ناتو

مخالفت نخست وزیر ایتالیا با اظهارات جنگ‌طلبانه دبیرکل ناتو

نخست‌وزیر ایتالیا درخواست ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو را برای صدور مجوز حمله به روسیه با سلاح‌های غربی رد کرد.

به گزارش ایسنا، جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا در مصاحبه‌ای با شبکه ایتالیایی «رای ۳» اعلام کرد: نمی‌دانم چرا استولتنبرگ چنین حرفی زده است. فکر می‌کنم باید خیلی مراقب باشیم.

به نقل از راشاتودی، رئیس دولت ایتالیا و وزرای وی از ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو به دلیل دامن‌زدن به تنش با مسکو پس از اظهاراتش در مورد حملات اوکراین در روسیه با تسلیحات ارائه شده توسط غرب، انتقاد کردند.

ماتئو سالوینی، معاون نخست‌وزیر ایتالیا هم در یک گردهمایی انتخاباتی خواستار شفاف‌سازی درباره اظهارات دبیرکل ناتو یا استعفای وی شد.

سالوینی اظهار کرد: «استولتنبرگ نمی‌تواند از طرف مردم ایتالیا صحبت کند. ناتو نمی‌تواند ما را مجبور به کشتن در روسیه کند. همچنین کسی نمی‌تواند ما را مجبور کند که سربازان ایتالیایی را برای جنگیدن یا مرگ در اوکراین بفرستیم. این آقا یا باید طلب بخشش یا اظهاراتش را اصلاح کند یا استعفا دهد.»

ینس استولتنبرگ در مصاحبه‌ای که در ۲۴ ماه مه در مجله اکونومیست منتشر شد، از کشورهای عضو ناتو خواست تا برخی از محدودیت‌های اعمال شده بر کی‌یف را برای استفاده از تسلیحاتشان لغو کنند.

نخست‌وزیر ایتالیا معتقد است ناتو باید محکم بماند و سیگنال تسلیم‌شدن را به روسیه ندهد، اما خواستار احتیاط بیشتر شد. وی با یادآوری مخالفتش با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه درباره ایده اعزام نیروهای غربی به اوکراین، افزود: اظهارات مشکوک زیادی در این باره وجود دارند.

آنتونیو تایانی، وزیر خارجه ایتالیا نیز تأکید کرد تسلیحاتی که ایتالیا به کی‌یف می‌فرستد فقط باید در اوکراین استفاده شود. وی عنوان کرد: «ما بخشی جدایی‌ناپذیر از ناتو هستیم، اما هر تصمیمی باید به‌صورت جمعی گرفته شود.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha