• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403030704501
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

تشریح آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی

تشریح آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی گفت: طرح نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی با جدیت تمام پیش می‌رود.

بابک نجفیان روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از طرح‌های مهم دولت مردمی سیزدهم است که بارها نیز مورد تاکید رئیس جمهور شهید قرار گرفته و ما نیز وظیفه داریم جهت تحقق اهداف و آرمان‌های شهدای راه خدمت، با تمام توان و مجدانه تلاش کنیم. 

وی در ادامه عنوان کرد: پیشرفت اجرایی طرح نهضت ملی مسکن مطابق با برنامه اجرایی و طبق روال قبل با جدیت تمام پیش می‌رود و از هیچ تلاشی جهت ساخت مسکن ویژه اقشار کم برخوردار فروگذار نخواهیم کرد.

نجفیان با تاکید بر اهمیت ویژه طرح نهضت ملی مسکن افزود: مطابق برنامه و عملکرد تفکیکی استان در این طرح، برنامه مصوب مسکن حمایتی شهری جهت تامین مسکن گروه های کم درآمد ۸۹ هزار و ۷۶۲ واحد است که از این تعداد تاکنون به میزان ۴۰ هزار و ۴۶۱ واحد مسکونی پروژه تعریف شده است.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان افزود: در حوزه خودمالک شهری برای ۳۹ هزار و ۸۹۴ واحد مسکونی برنامه مصوب شده است که تاکنون ۴۲ هزار و ۶۸۶ واحد مسکونی جهت اعطای تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده است.

وی با اشاره به لزوم مقاوم سازی مساکن روستایی عنوان کرد: از ۴۸ هزار واحد مصوب در حوزه خودمالک روستایی نیز تاکنون ۲۴ هزار و ۷۸۷ واحد جهت اعطای تسهیلات مقام سازی به بانک‌های عامل استان معرفی شده است. 

وی با اشاره به طرح‌های بازآفرینی شهری در سطح استان، یادآور شد: یکی از مهم‌ترین حوزه‌های فعالیت وزارت راه و شهرسازی بازآفرینی شهری است که رابطه مستقیمی با توسعه بافت شهری دارد و استان آذربایجان شرقی به ویژه شهر تبریز جزء پیشتازان کشور در این حوزه است.

نجفیان افزود: در حوزه بازآفرینی شهری از تعداد ۲۹ هزار و ۹۲۱ برنامه مصوب تعداد ۱۷ هزار و ۶۰۱ واحد مسکونی در دست نوسازی و دارای پروانه ساختمانی وجود دارد و طرح‌های این حوزه نیز با تمام توان در استان پیگیری شده و پیش می‌رود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha