• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403030704512
  • خبرنگار : 50040

فرماندار شفت تشریح کرد

آخرین وضعیت روستای امامزاده ابراهیم پس از آتش سوزی

آخرین وضعیت روستای امامزاده ابراهیم پس از آتش سوزی

ایسنا/گیلان فرماندار شفت، با اشاره به گذشت حدود یک ماه از وقوع آتش سوزی در روستای امامزاده ابراهیم، گفت: عملیات نقشه برداری از واحدها تمام شده و در حال آواربرداری هستیم.

مهدی نقدی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز آواربرداری از ساختمان های خسارت دیده و سوخته ناشی از آتش سوزی روستای امامزاده ابراهیم شهرستان شفت، اظهار کرد: از جمعه گذشته کار آواربرداری شروع شده و ادامه دارد و شاهد همکاری خوب اهالی و اداره بنیاد مسکن شهرستان هستیم.

وی با بیان اینکه کار آواربرداری دارای پیشرفت ۳۰ درصدی بوده و ادامه خواهد داشت، افزود: آواربرداری تا یک ماه آینده به اتمام می رسد.

فرماندار شفت از انجام کامل نقشه برداری از بلوک ها و واحدها قبل از آواربرداری خبر داد و خاطرنشان کرد: اجازه ندادیم که حق کسی ضایع شود و لذا دو اکیپ کارشناسی اداره بنیاد مسکن در منطقه مستقر شدند تا کار نقشه برداری به درستی انجم و مالکین و حدود واحدها مشخص شود.

نقدی هر بلوک را دارای یک تا سه طبقه دانست و بیان کرد: برای هر طبقه(واحد) تسهیلات چهار درصد با بازپرداخت ۱۷ ساله ۳۵۰ میلیون تومانی تخصیص یافته و مالکان تا سه سال فرصت دارند که واحدهای خسارت دیده را بسازند.

وی از هماهنگی با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان جهت صدور رایگان پروانه ساخت و نظارت بر پروژه ها خبر داد و گفت: یک شعبه از اداره بنیاد مسکن شهرستان در روستای امامزاده ابراهیم مستقر شده و لذا نیازی نیست که افراد جهت دریافت پروانه به شهر مراجعه کنند.

فرماندار شفت با اشاره به پیگیری‌های استاندار گیلان جهت تخصیص تسهیلات بلاعوض به خسارت دیدگان، یادآور شد: از مجموع ۱۳۰ بلوک خسارت دیده، ۶۰ بلوک (معادل ۱۲۰ واحد) دارای بیمه بودند و لذا مراحل پرداخت خسارت از ۲۵۰ میلیون تومان تا سقف یک میلیارد تومان در حال انجام است.

همچنین از استقرار شعب مرتبط با اسناد ملکی و هویتی همچون ادارات ثبت احوال و ثبت اسناد در منطقه مذکور خبر داد و اضافه کرد: افراد می‌توانند شناسنامه و سایر مدارک هویتی خود را مجددا دریافت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha