• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403030704521
  • خبرنگار : 50214

ورود دادستانی به تملک و آزادسازی طرح‌های شهری یزد

ورود دادستانی به تملک و آزادسازی طرح‌های شهری یزد

ایسنا/یزد شهردار دارالعباده یزد گفت: نگاه ویژه و دستورات راهگشای دادستان، گره‌گشای بسیاری از موانع در روند اجرای کامل طرح‌های شهری است.

«ابوالقاسم محی الدینی» با اشاره به نشست مشترک با «محمد رضا حدادزاده» دادستان عمومی و انقلاب، «احسان خواجه رضایی» مدیر کل راه و شهرسازی استان، «جواد محجوبی» مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان و مدیران مناطق پنج گانه شهرداری یزد، اظهار کرد: در این نشست‌ها بسیاری از امور شهر و مردم که به دلایل مختلف متوقف مانده و نیاز به همکاری دستگاه قضایی دارد، مورد بحث و بررسی قرار گرفته و راهگشایی می شود.

وی  با بیان این که تعاملات ویژه شهرداری با مجموعه دادستانی در حوزه‌های مختلف در راستای تسریع امور شهری و مردم است، گفت: با نگاه ویژه‌ای که مجموعه دادستانی استان در راستای کمک و تسهیل به روند خدمات رسانی دستگاه‌های مختلف دارد، بسیاری از مسائل و مشکلات حل و فصل شده است.

شهردار با اشاره به این که شهرداری یزد در آزادسازی املاک باقیمانده در مسیر پنج محور با مشکلاتی روبرو است، گفت: دادستان استان در خصوص ادامه آزادسازی ها دستورات راهگشایی صادر کرد و مقرر شد در برخی از موارد که مالکان حاضر به توافق با شهرداری نیستند، از طریق لایحه قانونی نحوه تملک و مباحث قانونی مربوطه، مکاتبات لازم صورت بگیرد و بعد از بررسی جوانب کار در دادسرا، نسبت به تملک و آزادسازی مسیر اقدام شود.

محی‌الدینی با اشاره به پنج محور بلوار امام محمد باقر(ع)، ۱۸ متری کوچه بیوک، فاز تکمیلی بلوار حضرت خدیجه(س)، بلوار سردار فلاح زاده و ادامه بلوار شهدای هسته‌ای که در حال آزادسازی و آماده‌سازی است، ابراز امیدواری کرد بتوانیم تا این طرح‌ها را تا پایان سال به نتیجه برسانیم.

وی گفت: بلوار امام محمد باقر(ع) حد فاصل بلوار شهید مدرس تا میدان قرآن می تواند مسیر جایگزین و موازی خیابان آیت الله کاشانی باشد.

محی الدینی در ادامه با بیان این که محور ۱۸ متری کوچه بیوک، بلوار شهید پاکنژاد را به خیابان شهید مطهری متصل می‌کند و فاز تکمیلی بلوار حضرت خدیجه(س)، بلوار شهید عابدی را به بلوار شهید پاکنژاد اتصال می دهد، گفت: یکی دیگر از محورهای مورد بحث، بلوار سردار فلاح زاده در رینگ شهری بود که در بخش هایی از آن  دارای مشکلاتی بودیم و مقرر شد پس از بازدیدی که از این محور انجام می شود، تمهیدات لازم اندیشیده و اقدامات قانونی در این خصوص انجام شود.

وی با اشاره به طرح ادامه بلوار شهدای هسته ای به عنوان آخرین محور مطرح شده در این نشست، اظهار داشت: با توافق سه جانبه ای که بین شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی و شرکت آب منطقه ای استان در حضور دادستان حاصل شد امیدواریم، آزادسازی این محور که  مسیر جایگزین بسیار مناسبی برای تقاطع ریاضی یزدی تا چهارراه پژوهش است، به زودی آغاز می شود.

شهردار با اشاره به این که سابقه آغاز انجام تملکات دراین محورها به سال های ۷۸ و ۸۰ می رسد، گفت: در این محورها تا قبل از سال ۹۱ بعضاً بین ۲۰ تا ۵۰ درصد آزادسازی شده بود و به دلایل مختلفی این طرح ها متوقف شده بودند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، محی الدینی در پایان با نام بردن از طرح بلوار آیت الله ابوترابی، گفت: این طرح سال گذشته با همکاری ویژه‌ای که اداره اوقاف و امور خیریه استان و مجموعه دادستانی و شهرداری با هم داشتند، آزادسازی و ایجاد شد و به زودی رسماً افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha