• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403030704526
  • خبرنگار : 71610

کارشناسان نظامی: القسام با اسیر کردن نظامیان صهیونیست‌ همه را شوکه کرد

کارشناسان نظامی: القسام با اسیر کردن نظامیان صهیونیست‌ همه را شوکه کرد

کارشناسان عرب‌زبان حوزه مسائل نظامی، عملیات گردان‌های القسام در «جبالیا» واقع در شمال نوار غزه و به اسارت گرفتن نظامیان صهیونیست را برای همه «شوکه‌کننده» ارزیابی کردند.

به گزارش ایسنا، «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس عصر شنبه طی پیامی صوتی اعلام کرد رزمندگان مقاومت در شمال نوار غزه توانستند در یک عملیات کمین پیچیده چند نظامی صهیونیست را کشته یا زخمی کرده، یا اسیر کنند.

طبق گزارش خبرگزاری سما، وی افزود: عملیات پیچیده‌ای را در جبالیا واقع در شمال نوار غزه با کشاندن نیروهای صهیونیست به داخل یکی از تونل‌ها انجام دادیم و توانستیم از فاصله صفر با دشمن درگیر شویم.

در همین راستا، «واصف عریقات» تحلیلگر کارشناس و نظامی فلسطینی در این باره گفت: عملیات جبالیا را می‌توان از چندین زاویه ارزیابی کرد که مهم‌ترین آنها مکان، زمان، نتایج و واکنش‌ها به آن است.

عریقات در این باره افزود: مقاومت فلسطین ارتش رژیم اشغال را از پایداری در زمین محروم و با آن مقابله کرد.

«عمر المراونی» کارشناس نظامی و استراتژیک عرب نیز در این باره اظهار کرد: گردان‌های القسام همه را با عملیات جبالیا شوکه کردند؛ چراکه پس از آن ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد عملیات در این منطقه را به پایان رسانده است.

وی گفت: این مسئله بیانگر یک پیشرفت اساسی و مهر تاییدی بر عدم موفقیت اسرائیل و ارتش آن در رسیدن به اهداف خود است.

سرهنگ «فایز الاسمر» دیگر کارشناس مسائل امنیتی و نظامی عرب‌زبان نیز در این باره تاکید کرد: اسرائیل حتی اگر اسارت نیروهایش را بارها تکذیب کند، اما نمی‌تواند شکست و ناتوانی خود در دستیابی به اهداف اعلام شده را انکار کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۸ ۱۷:۵۳

درود بر گردان های مقاومت فلسطین. که با قدرت بر سر متجاوزان صهیونیست یورش می برند. صهیونیستهای کودک کش . نباید آسایش داشته باشند.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۸ ۲۳:۴۲

رزمندگان بجنگید که پیروزی نزدیک است

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۸ ۲۳:۵۷

اگر اعراب کمی غیرت داشتند اسرائیلی وجود نداشت البته به غیر از یمن لبنان وسوریه وعراق بقیه شریک کشتار در فلسطین هستند ودیگر کشورهای مسلمان غیر از ایران هم کمک کننده به اسرائیل هستند و آنها هم در این کشتار شریکند .

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۴ ۰۲:۰۱

من جانباز بسیجی هستم که در جنگ دفاع مقدس به درجه شهادت نرسیدم و خبر پیروز ی گردانها حماس را می‌شنوم شاد میشوم کاش می‌توانستم به کمک برادران دینی خودم بروم فقط میتوانم دعا برایشان بکنم حق پیروز است بی شک