• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403030704533
  • منبع : نمایندگی کردستان

رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان:

ثبت‌نام چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف در کردستان شروع شد

ثبت‌نام چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف در کردستان شروع شد

ایسنا/کردستان رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان کردستان از آغاز ثبت‌نام چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه ویژه بانوان و آقایان در استان کردستان خبر داد.

خلیل همتی، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فراخوان ثبت‌نام چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه ویژه بانوان و آقایان در استان کردستان اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات قرآنی امسال در دو رده سنی برگزار می‌شود، افزود: چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در دو گروه سنی بالای ۱۸ سال (متولدین ۱۳۸۵/۰۳/۰۱به قبل) و ۱۲ تا ۱۸ سال(متولدین  ۱۳۸۵/۰۳/۰۲ تا ۱۳۹۱/۰۳/۰۱) برگزار می‌شود.

رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان کردستان بیان کرد: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم از ۱۴۰۳/۰۳/۰۱ تا ۱۴۰۳/۰۳/۱۹به تارنمای میز خدمت سازمان اوقاف و امور خیریه به نشانی my.oghaf.ir مراجعه کنند.

وی رشته‌های مسابقات ویژه گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال را قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم ذکر کرد و گفت: رشته‌های مسابقات ویژه گروه سنی بالای ۱۸ سال بخش آوایی انفرادی شامل رشته‌های؛ حفظ( کل، ۲۰ جزء، ۱۰ جزء، ۵ جزء)، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی)، بخش گروهی(رشته مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم)، بخش معارفی عمومی (ترجمه سوره‌های لقمان، حجرات و حشر) و بخش معارفی تخصصی شامل رشته‌های (معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه) است.

همتی به استثنائات این دوره از مسابقات قرآنی اشاره کرد و افزود: رشته‌های اول حفظ پنج جزء و ۱۰ جزء امکان ثبت‌نام در آن رشته را ندارند و نفرات برتر حفظ ۲۰ نیز نمی‌توانند در رشته‌های پایین‌ تر از ۲۰ جزء شرکت کنند.

وی با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی در سه شهرستان استان یادآور شد: شهرستان‌های سروآباد، مریوان؛ کامیاران و دیواندره با محوریت سنندج، سقز و بانه با محوریت بانه، بیجار، قروه، دهگلان با محوریت قروه برگزار خواهد شد.

رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان کردستان در پایان گفت: زمان برگزاری مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات قرآنی از ۲۵ خرداد تا ۲۴ تیرماه به اتمام خواهد رسید که نفرات برتر به مرحله استانی راه خواهند یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha