• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403030704534
  • خبرنگار : 71049

/ مراسم یادبود شهید امیرعبداللهیان در دانشگاه تهران/

بهادری جهرمی: شهید امیرعبداللهیان بازوی عملیاتی آقای رئیسی در حوزه سیاست خارجی بود

بهادری جهرمی: شهید امیرعبداللهیان بازوی عملیاتی آقای رئیسی در حوزه سیاست خارجی بود

سخنگوی دولت گفت که یک هم آوایی خوب بین دیپلماسی و میدان که قبلا یک بحران بود در دولت آقای رئیسی و در دوران اقای امیرعبداللهیان در امتداد و مقوم هم قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در سخنانی در مراسم یادبود استاد شهید امیرعبداللهیان در دانشکده حقوق و علوم سیاسی در دانشگاه تهران اظهار کرد: روحیه اخلاقی و مردمی و سادگی و بی آلایشی اقای رییسی را مردم بیشتر دیدند و اگر می‌خواستیم در کنار ایشان کسی را قرار دهیم اقای امیرعبداللهیان بودند. ایشان به شدت متواضع و اخلاق‌مدار بودند. در حوزه سخنگویی و هم در دفتر دولت ایشان را می‌دیدیم و در تماس بودیم. ایشان بسیار با ادب و مبادی آداب بودند و خیلی وقت‌ها اول پیامک می فرستادند که امکان صحبت دارید. در روند کار و همکاری بسیار آداب‌مند بودند و انسان خجالت‌زده می‌شد.

وی گفت بازوی عملیاتی آقای رئیسی و دولت در حوزه سیاست خارجی آقای امیرعبداللهیان بودند که بسبار پر کار بودند و در حوزه کاری خودشان هم در عین رعایت ادب و اخلاق بسیار مقتدرانه برخورد می‌کردند. در عملکرد ایشان و روش کارشان این اقتدار را می دیدید. روحیه تعاملی ایشان چه با نهادها و شخصیت های سیاسی مختلف هم قابل تامل است و از شخصیت های سیاسی ادوار با نگاه‌های مختلف به عنوان مشاور استفاده می کردند.

سخنگوی دولت گفت اینکه روزی 2 میلیون بشکه در روز ایران نفت می فروشد، اینها ناشی از اقدامات هم افزای حوزه دیپلماسی با وزارت نفت است و اگر تجارت خارجی غیر نفتی ما توانست در ۱۴۰۱ رکورد تاریخی کشور را بشکند در شرایطی که کشور تحریم شدید است، نتیجه هم آوایی حوزه دیپلماسی و میدان‌داران اقتصادی ماست. وزرای حوزه اقتصادی و تجاری بیشترین تعامل را با وزیر خارجه داشتند.

وی افزود: دعاوی متعدد حقوقی که دولت در آنها موفق شد علیه ایالات متحده در حوزه تحریم و در حوزه مخابرات و دعاوی که پیش از این در آن‌ها شکست خورده بودیم و با جرح داور دوباره نفسی در آن تازه شد اقداماتی بود که از سوی دیپلماسی و میدان داران مدیریت حقوقی کشور در این دوره شکل گرفت.

سخنگوی دولت افزود: در حوزه احقاق حقوق شهروندی موافقت نامه های متعدد دو جانبه برای تبادل زندانیان امضا شد و دیپلمات اسدی که بعد از پنج سال زاد شد نمونه‌هایی از پیگیری حقوق شهروندان کشورمان از سوی دستگاه دیپلماسی بود. در عضویت در شانگهای و بریکس و در موضوعاتی از جمله جنگ غزه ایشان بسیار موفق عمل کردند.

بهادری جهرمی گفت: آقای امیرعبداللهیان در عین حال بسیار ‌پیگیر موضوعات فرهنگی ‌و ورزشی بودند و حل مشکلات تیم ملی از این جمله بود. شخص ایشان و وزارت خارجه برای هماهنگی‌های بین المللی برای زمینه سازی مسابقات تدارکاتی تیم ملی بسیار تلاش کردند و اشراف و دغدغه شخصی در این حوزه داشتند که قابل توجه بود، ایشان همچنین اهل پیگیری رویدادهای فرهنگی هم بودند و حضورشان در نمایشگاه کتاب آخرین حضورشان در یک رویداد فرهنگی بود. او یکی از پایه‌های ثابت حضور در رویدادهای فرهنگی و موافقت نامه های مربوطه بود و به شدت نیز احترام خاصی برای خانواده شهدا قائل بودند. ما در دولت سرکشی به خانواده شهدا داریم و آقای امیرعبداللهیان پای ثابت پاسداشت خانواده شهدا بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha