• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403030704558
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل:

مردم در مراسم تشییع شهید جمهور سنگ تمام گذاشتند

مردم در مراسم تشییع شهید جمهور سنگ تمام گذاشتند

ایسنا/اردبیل رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان با اشاره به اینکه شهید آیت الله رئیسی به ریاست جمهوری معنی بخشیده بود، گفت: مردم در مراسم تشییع پیکر شهیدجمهور واقعا سنگ تمام گذاشتند.

حجت الاسلام عبدالله حسنی هفتم خرداد در نشست خبری خود با بیان اینکه شهیدجمهور در دوران ریاست جمهوری با مردم زندگی کرد و در راه خدمت به ملت شهید شد، افزود: مراسم تشییع پیکر شهید جمهور شایسته بود و مردم با حضور خود در شهرها سنگ تمام گذاشتند.

وی اظهار کرد: بعد از شهادت آیت الله رئیسی وظیفه مردم و رئیس جمهور بعدی سنگین تر می‌شود و مردم حتما حضور و مشارکت چشمگیر در انتخابات داشته باشند و رئیس جمهور اصلحی را برای ادامه راه شهید جمهور و همراه با ولایت انتخاب کنند.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل افزود: برنامه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و مذهبی در دانشگاههای استان برگزار کرده ایم و برای اولین بار ستاد ازدواج دانشگاهیان در استان با ریاست نماینده ولی فقیه در استان و دبیری مسئول نهاد نمایندگی در دانشگاههای استان تشکیل شده است.

حسنی با اشاره به اهمیت سنت حسنه ازدواج دانشجویی ادامه داد: ازدواج دانشجویی بر عهده دانشگاه‌ها است و بیش از ۲۰۰ زوج تاکنون ثبت نام کرده اند.

وی از برگزاری دوره های مهارت پیش از ازدواج برای دانشجویان دانشگاههای استان خبر داد و گفت: بیش از ۴۰۰ دانشجو ثبت نام کرده اند و دوره ها با حضور اساتید استانی و کشوری بصورت کارگاهی برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی استان بیان کرد: جشنواره ملی نهج البلاغه در هشت موضوع خانواده، آرمان گرایی، مدیریت اسلامی، دشمن شناسی و.. با جوایز ارزنده سفر به حج عمره، عتبات عالیات و مشهد در دانشگاهها بصورت استانی و سپس کشوری برگزار خواهد شد همه اساتید و کارکنان دانشگاهها و دانشجویان می توانند شرکت کنند.

این مقام مسئول دانشگاهی در استان با اشاره به اجرای طرح حامیم سه عنوان کرد: دوره توانمندسازی در عرصه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برای علاقمندان دانشجو برگزار و بعد از اتمام دوره در این دانشجویان در دانشگاهها فعالیت خواهند کرد.

حسنی اعلام کرد: ۷۰۶ نفر سهمیه استانی بود که بصورت کارگاهی برگزار شد و ۷۷ نفر منتخب دوره ها در برنامه های کشور به میزبانی مشهد شرکت خواهند کرد.

وی همچنین از راه اندازی سایت نهاد نمایندگی در دانشگاهها خبر داد و گفت: اعزام دانشگاهیان بهمراه خانواده از دیگر برنامه های اجرایی نهاد بوده است.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل خاطرنشان کرد: به همت خیرین از دانشجویان بی بضاعت حمایت مالی شده است و همچنین مرکز رصدخانه بزودی به بهر برداری خواهد رسید.

حسنی افزود: ۳۰ واحد خوابگاه دانشجویی با کمک مستقیم خیرین تکمیل و واگذار شد و ۳۰ واحد دیگر نیز به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی استان در پایان سخنان خود با اظهار اینکه کمترین میزان طلاق طبق مطالعات انجام شده مربوط به ازدواج دانشجویی بوده است، افزود: در این حوزه طرح های همرسان، مانازوج و دردانه را انجام داده ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha