• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403030704564
  • خبرنگار : 71415

رشیده طلیب به بایدن: بهای حمایت از نتانیاهو را در انتخابات پرداخت خواهی کرد

رشیده طلیب به بایدن: بهای حمایت از نتانیاهو را در انتخابات پرداخت خواهی کرد

نماینده اصالتا فلسطینی‌تبار در کنگره آمریکا اعلام کرد حامیان فلسطین باعث خواهند شد دولت جو بایدن و قانونگذاران کنگره در انتخابات پیش رو به خاطر حمایتشان از رژیم صهیونیستی هزینه بدهند.

به گزارش ایسنا، «رشیده طلیب» نماینده فلسطینی‌تبار کنگره آمریکا در «کنفرانس مردمی برای فلسطین» که در دیترویت برگزار شد، اظهار کرد: «این فضاحت‌بار است که دولت جو بایدن و همکاران من در کنگره، دانشجویان معترض ضد اسرائیل و حامی فلسطین را صرف‌نظر از قومیت یا مذهبشان، به خاطر اعتراضاتشان در راستای حمایت از جان انسان‌ها در پردیس‌های دانشگاهی بدنام می‌سازند. این یک کار بزدلانه است. اما ما در انتخابات ماه نوامبر این موضوع را فراموش نخواهیم کرد.»

در این کنفرانس سخنران‌هایی وابسته به جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز سخنرانی کردند و شرکت‌کنندگان در آن از «مقاومت» علیه رژیم صهیونیستی و عملیات هفتم اکتبر «طوفان الاقصی» توسط حماس علیه این رژیم حمایت کردند.

بسیاری از حامیان فلسطین که در این کنفرانس شرکت کردند در زمان انتخابات مقدماتی حزب دموکرات کارزارهایی به راه انداختند تا از رای‌دهندگان بخواهند در این انتخابات به منظور اعلام اعتراض خود به حمایت‌های بایدن از رژیم صهیونیستی به گزینه «غیرمتعهد» رای بدهند اما آنها هم‌اکنون درباره اینکه در انتخابات نوامبر ۲۰۲۴ به منظور اعلام مخالفتشان با بایدن، به رقیبش یعنی دونالد ترامپ رای می‌دهند، صحبتی نکرده‌اند.

برخی از این معترضان ممکن است انتخابات ماه نوامبر که احتمالا یک رقابت بسیار نزدیک بین ترامپ و بایدن را رقم خواهد زد، به کلی تحریم کنند.

رشیده طلیب یک دموکرات است و صحبت‌های اخیر او برخی از مخاطبان را دچار این ابهام کرده که آیا از بابت نارضایتی از بایدن، به بازگشت ترامپ به ریاست جمهوری راضی خواهد شد یا خیر.

رشیده طلیب خطاب به مخاطبانش که او را در کنفرانس یکشنبه تشویق می‌کردند، گفت: «جناب رئیس جمهور بایدن، امیدوارم صدای ما را واضح و بلند بشنوید. حمله به اقتدار دیوان بین‌المللی کیفری و مداخله در فرآیندهای قانونی چیزی نیست به جز این که شما تلاش دارید جلوی پاسخگو شدن نتانیاهوی دیوانه طرفدار نسل‌کشی و مقام‌های ارشد اسرائیل را به خاطر جنایاتشان علیه بشریت بگیرید.»

این سیاستمدار سرشناس آمریکایی با ابراز تاسف نسبت به حمایت بایدن از عرضه کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی گفت: «شما حامی او هستید.»

او بایدن و قانونگذاران آمریکایی را به این خاطر که از تحصن‌های حامیان فلسطین در دانشگاه‌ها بیشتر از صحنه‌های جنایات در غزه خشمگین و ناراحت می‌شوند، محکوم کرد.

رشیده طلیب در پایان سخنرانی خود در مواجهه با فریادهای «فلسطین را  آزاد کنید» از سوی مستمعین تاکید کرد: «ما قرار است به پیش برویم و کنگره و کاخ سفید را تغییر دهیم. چون گزینه دیگری وجود ندارد. ما قرار نیست پا پس بکشیم.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha