• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403030704571
  • خبرنگار : 50107

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد:

شورای شهر گزارش تکمیلی سیل را به سمع و نظر مردم خواهد رساند

شورای شهر گزارش تکمیلی سیل را به سمع و نظر مردم خواهد رساند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: رسیدگی به ابعاد سیل مشهد و تمهیدات و اقدامات قبل و بعد از اتفاقات اخیر رصد می‌شود.

حسن موحدیان امروز ۷ خردادماه، در صدوپانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: شهادت رئیس‌جمهور محبوب و مردمی کشورمان، سیدالشهداء خدمت، خادم‌الرضا(ع)، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی(ره) و دیگر همراهان شهید ایشان به ویژه حسین امیرعبداللهیان، آیت‌الله آل هاشم، مالک رحمتی که شاهد خدمات ارزنده وی در آستان قدس رضوی بودیم، سردار موسوی و کادر خدوم پرواز در سانحه سقوط بالگرد را تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی(ره) شخصیت خستگی‌ناپذیری بود که عمرش را چه در زمان تولیت آستان قدس و چه در زمان ریاست‌جمهوری برای خدمت به مردم ساکن در مناطق محروم صرف کرد و سرانجام هم در همین مسیر خدمت به فوز عظیم شهادت نائل آمد و به دیار حق شتافت.

موحدیان با اشاره به حکم انتصاب شهید آیت‌الله رئیسی(ره) به تولیت آستان قدس رضوی از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: امام خامنه‌ای‌ (مدظله‌العالی)، سید ابراهیم رئیسی(ره) را نشات‌یافته‌ از دیار پربرکت مشهد و برخوردار از صلاح و امانت و کارآزموده در مدیریت‌های کلان خواندند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه یکی از اقدامات شاخص حضرت آیت‌الله رئیسی(ره)، احیای کارگروه ملی زیارت بود، عنوان کرد: این کارگروه برکات بسیاری از جمله تأمین زیرساخت‌های بخش زیارت را به‌ دنبال داشت. شهرداری و دیگر سازمان‌ها باید به دنبال به نتیجه رسیدن مصوبات این کارگروه و ادامه‌دار بودن آن باشند.

وی با اشاره به حماسه حضور میلیونی ملت سرافراز ایران اسلامی در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای خدمت گفت: این حرکت پرشور برگ زرینی در این ایام بود که تا تاریخ هست، به یادگار خواهد ماند. این حضور نشان از عشق و ارادت ملت به نظام و انقلاب اسلامی، نشان قدرشناسی ملت از خادمان مخلص خود و نشان بصیرت مردم است.

موحدیان ادامه داد: جا دارد از اهتمام و تلاش ویژه و شبانه‌روزی همکاران حوزه‌های مختلف شهرداری ‌کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم. شهرداری که شهر را برای جشن ولادت امام‌رضا(علیه‌السلام) آماده کرده بود اما تصمیمات و برنامه‌ریزی‌ها لغو شد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به روز آزادسازی خرمشهر خاطرنشان کرد: سوم خرداد روزی بود که تکلیف جنگ روشن شد، صدام به اشتباه خود پی برد و اهدافی که داشت محقق نشد.

وی در ادامه در خصوص بارندگی‌های اخیر در مشهد عنوان کرد: بهار امسال از حیث بارندگی‌ و نزولات آسمانی بهار متفاوتی بود و بارش چشمگیر باران را داشتیم که بنا به گزارش‌ها، در  چند دهه اخیر سابقه نداشته است.

موحدیان اضافه کرد: متاسفانه این باران‌ها خسارات مالی و جانی هم در پی داشت و تعدادی از شهروندان عزیز مشهدی جان خود را از دست دادند. این ضایعه اسفناک را به خانواده شریف این بزرگواران و همچنین عموم شهروندان مشهدی تسلیت عرض می‌کنم، ما را در غم خود شریک بدانند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: از نخستین لحظات بارش باران، همکاران من در بخش‌های مختلف شهرداری پای کار بودند و خدمات‌رسانی به شهروندان را دنبال می‌کردند. همچنان در کنار مردم هستیم، اعضای شورا نیز حسب وظیفه ذاتی خود در میدان حضور داشتند و فعالیت‌ها را به صورت مستمر رصد می‌کردند.

وی بیان کرد: امیدواریم با همراهی استانداری خراسان رضوی و فرمانداری مشهد زندگی شهروندان سیل‌زده سروسامان بگیرد. رسیدگی به ابعاد این حادثه و تمهیدات و اقدامات قبل و بعد از اتفاقات اخیر رصد می‌شود. شورای اسلامی شهر گزارش تکمیلی در این خصوص را به سمع و نظر مردم مشهد خواهد رساند.

موحدیان خاطرنشان کرد: قدردان زحمات شبانه‌روزی ارکان مختلف شهرداری، پاکبانان، آتش‌نشانان و غیره هستیم و شهردار باید جبران خدمات این عزیزان را به واسطه تلاش‌های بی‌وقفه آن‌ها مدنظر داشته باشد. از تمامی اصحاب رسانه، به ویژه عکاسان و خبرنگاران محترم که در سیل اخیر پای کار بودند و روایتگری و تصویرگری خدمات شهرداری، گروه‌های جهادی، آستان قدس و غیره را برعهده داشتند، کمال تقدیر و تشکر را دارم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: سیل روزهای اخیر تلنگری برای تمامی ارکان اجرایی استان، شهرستان و شهر مشهد بود که مدیریت بحران را جدی‌تر بگیرند، در خصوص تمهیدات لازم بیندیشند و انسداد مسیل‌ها نیز با همراهی استانداری هرچه زودتر رفع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha