• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403030704576
  • خبرنگار : 50189

رئیس ستاد انتخابات اعلام کرد

فعالیت ۲۴۳۸ شعبه اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمان

فعالیت ۲۴۳۸ شعبه اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمان
عکس آرشیوی است

ایسنا/کرمان رئیس ستاد انتخابات استان کرمان از به روزرسانی اطلس امنیتی انتخابات استان خبر داد و گفت: انتخابات قبلی را در ۲۴۳۸ شعبه اخذ رأی داشتیم که مبنای کار انتخابات هشتم تیرماه هم فعلاً همان است‌.

رحمان جلالی ظهر امروز هفتم خردادماه در اولین جلسه ستاد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمان اظهار کرد: روز گذشته با دستور وزیر کشور فرایند انتخابات آغاز شد.

وی ادامه داد: کمیته‌های ستاد انتخابات استان کرمان تشکیل جلسه دادند و کار همه این کمیته‌ها مشخص شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به زمانبندی انتخابات گفت: چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در فرایند ۳۰ روزه انجام خواهد شد و از روز پنجشنبه (۱۰ خردادماه) طی یک فرایند یک روزه هیئت‌های اجرایی مرکزی و شهرستان‌ها تشکیل می‌شوند و دستورالعمل آن به فرمانداران ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: ثبت نام داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از روز ۱۰ خردادماه آغاز و به مدت پنج روز تا ۱۴ خردادماه ادامه خواهد داشت.

جلالی افزود: پس از اتمام مدت ثبت‌نام، رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان به مدت یک هفته از ۱۵ تا ۲۱ خرداد انجام و اسامی تایید صلاحیت‌ها روز ۲۲ خردادماه توسط وزارت کشور اعلام خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: تبلیغات نامزدهای انتخاباتی از ۲۳ خردادماه طی فرایند ۱۵ روزه (تا ۶ تیرماه) انجام می‌شود و هفتم تیرماه ممنوعیت تبلیغات و هشتم تیرماه هم فرایند اخذ رای را خواهیم داشت و اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود، جمعه بعد یعنی ۱۵ تیرماه مجدداً انتخابات برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: داوطلبان برای ثبت‌نام باید با در دست داشتن مدارک خود از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ به محل وزارت کشور مراجعه کنند.

جلالی با تشریح شرایط نامزدها برای ثبت نام تصریح کرد: انتخابات پیش رو را با استفاده از تجربه انتخابات اخیر و ناظر به راهبردهای چهارگانه مورد تاکید رهبری برگزار خواهیم کرد و برای مشارکت از ظرفیت حلقه‌های میانی استفاده می‌کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان بیان کرد: قرارگاه جهاد تبیین به منظور روشنگری، تبیین و کمک به انتخاب اصلح و قرارگاه رسانه‌ای استان از امروز آغاز به کار خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha